Pravilan pritisak vazduha u gumama produžava njihov životni vek, smanjuje potrošnju goriva i omogućava ugodniju vožnju. Nokian Tyres savetuje da se mirnom vožnjom produžuje broj pređenih kilometara a da gume sa malim otporom pri kotrljanju štede gorivo.
„Istrošene gume više nisu bezbedne na mokrom kolovozu a sa manje od četiri milimetara profila preti opasnost od akvaplaninga. Sa pravilnim pritiskom u gumama smanjuje se njihovo habanje, povećava se bezbednost, štedi gorivo i poboljšava komfor u vožnji. Gume duže traju ako vozač mirno vozi i izbegava nepotrebna kočenja. Gume sa malim otporom pri kotrljanju donose uštedu od više stotina evra. Odgovarajuće brendirane gume visokog kvaliteta i velikog stepena bezbednosti dobar su izbor“, preporučuju iz kompanije Nokian Tyres iz Finske.
Veća bezbednost: Zamenite prednje gume sa onim na zadnjim točkovima
Da bi se obezbedila optimalna bezbednost kod letnjih guma, vozač treba redovno da kontroliše istrošenost, pritisak vazduha i dubinu profila. Sa manje od četiri milimetra dubine profila guma više nije bezbedna u vlažnim vremenskim uslovima jer se dramatično smanjuju prijanjanje na mokrom kao i zaštita od akvaplaninga. Sa istrošenim gumama akvaplaning se javlja već pri brzini od 76 km/h, dok je kod novih guma to slučaj tek pri brzini od 96 km/h, rezultati su testova kompanije Nokian. Ovo se odnosi na dubinu profila ispod 1,6 milimetara i pet milimetara vode na kolovozu.
„Pogonski točkovi se znatno brže troše u odnosu na gume na nepogonjenim točkovima“, objašnjava Matti Morri, menadžer Tehničkog korisničkog servisa u kompaniji Nokian Tyres. Da bi se ujednačilo habanje, vozači bi trebalo da prednje gume zamene sa onim na zadnjim točkovima sredinom sezone.“
Profil guma može se i neravnomerno habati. Čak i sa šest milimetara profila na spoljnom ramenu, žlebovi na unutrašnjoj strani ponekad mogu da budu praktično potpuno istrošeni. Jako habanje je česta pojava kada je pritisak u gumama premali, kod pogrešnog podešenja ugla točkova ili neispravnih amortizera.
Pravilan pritisak vazduha u gumama za ugodniju vožnju
Vožnja sa pravilnim pritiskom vazduha u gumama za dati automobil i njegovo prilagođavanje u skladu sa opterećenjem automobila, poboljšava bezbednost, životni vek i potrošnju goriva ali u značajnoj meri i komfor u vožnji. „Gume sa propisanim pritiskom se okreću komforno i omogućavaju dobru upravljivost“, potvrđuje Morri kao ekspert za gume kompanije Nokian. Ako je pritisak previsok, gume se ne uvijaju pod automobilom što smanjuje komfor. Ako je pritisak prenizak, auto se ne kreće bezbedno i glatko.
Mirna vožnja smanjuje habanje
Stil vožnje značajno utiče na habanje guma. Gume traju duže ako vozač mirno vozi i izbegava nepotrebna kočenja. Pravilnim pritiskom vazduha znatno se smanjuje habanje. „Pritisak u gumama uvek treba da je prilagođen u skladu sa opterećenjem. Pre odlaska na odmor sa potpuno opterećenim automobilom treba povećati pritisak vazduha u gumama“, savetuje Morri. Kada je pritisak u gumama prenizak, auto se teže vozi a gume se lakše deformišu. To dovodi do povećanog zagrevanja i jačeg habanja.
Uštedite više stotina evra na gorivu
Ako vozač želi da uštedi gorivo, treba da izabere gume sa što je moguće manjim otporom pri kotrljanju. „Gume sa malim otporom kotrljanju i pravilnim pritiskom vazduha, štede i do pola litre goriva na pređenih sto kilometara. Tako nastaje ušteda od 85,50 evra na 10 000 kilometara leti uz prosečnu cenu od 1,71 evra za Super 95 E10 po litri u Evropi. Ako se gume voze četiri godine, uštedi se 342 evra i 200 litara goriva“, izračunao je gospodin Morri, specijalista kompaniji Nokian Tyres.
Internet Prodaja Guma prodavnica u svojoj ponudi ima razne modele i dimenzije Nokian guma. Pogledajte našu ponudu.