Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26 Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26 Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 152 Notice: Trying to get property 'user_email' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 230 Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 236

Pritisak u gumama

Da li ste znali da ukoliko je pritisak u vašim gumama dvadeset posto manji od propisanog, njihov rok upotrebe može biti do trideset posto kraći? A to nije jedini razlog zbog koga bi pritisak trebalo redovno proveravati i usklađivati sa konkretnim uslovima u kojima se vožnja odvija.

Za razliku od široko rasprostranjenog verovanja, ispravan pritisak u gumama ne određuje vrsta i dimenzija guma, već opterećenje vozila i stil vožnje, tj. brzina. Da biste saznali koji je ispravan pritisak za vaše vozilo, potrebno je da proverite karticu proizvođača automobila koja se najčešće nalazi sa unutrašnje strane vozačkih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pregratka za rukavice ili ispod haube, na kojoj se pored vrednosti pritiska nalaze i preporučene dimenzije guma.

Vrednost sa kartice je potrebno uporediti sa pritiskom u gumama. Pritisak se proverava kada su gume hladne, jer se tokom vožnje pritisak u njima povećava kako raste njihova temperatura. U slučaju kada dodatno opteretite vozilo ili ga koristite za vuču prikolice ili drugog vozila, pritisak u gumama je potrebno prilagoditi promenjenim uslovima vožnje.

U situacijama kada u automobilu imate maksimalan broj putnika i pun gepek stvari, opšta preporuka je da se gume napumpaju na za 0,3 bara veću vrednost od propisane. Pri većim brzinama, pri čemu se misli na vožnju pri brzini od 120 km/h i više u trajanju od bar sat vremena, gume se troše dva puta brže nego pri brzini od 70-80 km/h, pa se i u ovakvim situacijama preporučuje povećanje pritiska u gumama u istoj meri kao u slučaju kod maksimalnog opterećenja vozila. S obzirom da se tokom rotacije gume zagrevaju i pritisak u njima raste, zbog čega se ne preporučuje da gume pumpate na više od 2,75 bara.

Pritisak u gumama

Osim što utiče na to da se vaše gume sporije troše, održavanje odgovarajućeg pritiska u gumama pozitivno utiče i na životnu sredinu. Gume sa manjim pritiskom od propisanog stvaraju veći otpor pri rotaciji zbog čega je i potrošnja goriva veća. Kada gume imaju odgovarajući pritisak ne samo da ćete smanjiti račun za gorivo nego ćete i čuvati životnu sredinu.

Upravo iz ovog razloga noviji i luksuzniji automobili imaju fabrički ugrađene sisteme za praćenje pritiska (TPMS). Ukoliko ga vaš automobil nema možete ga ugraditi, a u slučaju da vam je to komplikovano i preskupo rešenje, od nedavno postoji i mnogo jednostavniji sistem kapica ventila sa senzorima koji registruju pad u pritisku.

Ukoliko na automobilu nemate neki sistem za praćenje pritiska u gumama, opšta je preporuka da pritisak manuelno proveravate bar jednom u dve nedelje, a u letnjim mesecima zbog visokih temperatura i češće. Da li se vi pridržavate ove preporuke?

Izvor: Bridgestone

Continental je objavio tabelu propisanog pritiska za preko 700 modela od 42 proizvođača automobila. U njoj je naveden propisani pritisak za opterećeno vozilo, kada je puno putnika ili prtljaga, i za neopterećeno vozilo.

8 Komentara
  1. Bosko 8 година ago

    Blog vam je super.Moze uvek nesto korisno da se nauci.Samo nastavite tako.Sve pohvale. Sto se tice odrzavanja guma,ja redovno pratim pritisak u gumama na svom automobilu.Provera je svake nedelje.I jos nesto.Moja preporuka svim vozacima je- NIKAD NE PERITE GUME DETERDZENTOM PRI PRANJU VOZILA, SAMO OBICNOM VODOM.Deterdzent ih tanji i gume gube elasticnost.Prvi komplet guma sam na taj nacin zamenio posle 12 godina-MISHELIN MX 155R13.Drugarski pozdrav.

  2. admin 8 година ago

    Hvala na lepim rečima i što pratite IPG blog. Oblast guma je veoma velika i razgranata, tako da se zaista može puno saznati i naučiti, pa nam je drago da ste takav kvalitet prepoznali u našim člancima. Hvala i za savet o održavanju guma, verujemo da će vaše iskustvo biti korisno drugim čitaocima.

    – Miljana Nimčević, IPG

  3. Miloš 8 година ago

    Stvarno puno jednostavnih a korisnih saveta koji mogu koristiti vozačima sa manje iskustva. Bilo bi dobro kad bi pružili informacije koliki pritisci trebaju da budu u gumama u zavisnosti od dimenzije. Pozdrav

  4. paintball singidunum 7 година ago

    gde mogu u beogradu da nadjem velike kamionske i autobuske gume koje nisu za upotrebu, trebaju mi ya paintball teren

  5. Milan 7 година ago

    Na koliko bara se pumpaju gume dimenzija 215/55/16 i 205/55/16?

  6. Slobodan 6 година ago

    Gde mogu da kupim kapice ventila sa senzorima za kontrolu pritiska u gumama.
    Unapred zahvalan : SAlobodan

  7. Igor 4 године ago

    Ljudi,
    Recite mi koji je normalan pritisak u gumi 225 70 15c za kombija

    • Ljiljana Pavkov 4 године ago

      Zdravo Igore,
      U tabelama koje imamo nismo našli odgovor na postavljeno pitanje. Potražili smo ga od poslovnih partnera koji su nam naveli da bi pritisak trebalo da iznosi između 3,5 i 4 bara, ali da takođe uveliko zavisi od težine koju kombi nosi. Ovo je informacija koja svakako traži potvrdu još sa nekog izvora.
      Ljiljana, IPG

Napiši komentar

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

©2019 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?

Скочи на траку са алаткама