Pritisak u gumama

Podeli članakShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Pritisak u gumama

Da li ste znali da ukoliko je pritisak u vašim gumama dvadeset posto manji od propisanog, njihov rok upotrebe može biti do trideset posto kraći? A to nije jedini razlog zbog koga bi pritisak trebalo redovno proveravati i usklađivati sa konkretnim uslovima u kojima se vožnja odvija.

Za razliku od široko rasprostranjenog verovanja, ispravan pritisak u gumama ne određuje vrsta i dimenzija guma, već opterećenje vozila i stil vožnje, tj. brzina. Da biste saznali koji je ispravan pritisak za vaše vozilo, potrebno je da proverite karticu proizvođača automobila koja se najčešće nalazi sa unutrašnje strane vozačkih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pregratka za rukavice ili ispod haube, na kojoj se pored vrednosti pritiska nalaze i preporučene dimenzije guma.

Vrednost sa kartice je potrebno uporediti sa pritiskom u gumama. Pritisak se proverava kada su gume hladne, jer se tokom vožnje pritisak u njima povećava kako raste njihova temperatura. U slučaju kada dodatno opteretite vozilo ili ga koristite za vuču prikolice ili drugog vozila, pritisak u gumama je potrebno prilagoditi promenjenim uslovima vožnje.

U situacijama kada u automobilu imate maksimalan broj putnika i pun gepek stvari, opšta preporuka je da se gume napumpaju na za 0,3 bara veću vrednost od propisane. Pri većim brzinama, pri čemu se misli na vožnju pri brzini od 120 km/h i više u trajanju od bar sat vremena, gume se troše dva puta brže nego pri brzini od 70-80 km/h, pa se i u ovakvim situacijama preporučuje povećanje pritiska u gumama u istoj meri kao u slučaju kod maksimalnog opterećenja vozila. S obzirom da se tokom rotacije gume zagrevaju i pritisak u njima raste, zbog čega se ne preporučuje da gume pumpate na više od 2,75 bara.

Pritisak u gumama

Osim što utiče na to da se vaše gume sporije troše, održavanje odgovarajućeg pritiska u gumama pozitivno utiče i na životnu sredinu. Gume sa manjim pritiskom od propisanog stvaraju veći otpor pri rotaciji zbog čega je i potrošnja goriva veća. Kada gume imaju odgovarajući pritisak ne samo da ćete smanjiti račun za gorivo nego ćete i čuvati životnu sredinu.

Upravo iz ovog razloga noviji i luksuzniji automobili imaju fabrički ugrađene sisteme za praćenje pritiska (TPMS). Ukoliko ga vaš automobil nema možete ga ugraditi, a u slučaju da vam je to komplikovano i preskupo rešenje, od nedavno postoji i mnogo jednostavniji sistem kapica ventila sa senzorima koji registruju pad u pritisku.

Ukoliko na automobilu nemate neki sistem za praćenje pritiska u gumama, opšta je preporuka da pritisak manuelno proveravate bar jednom u dve nedelje, a u letnjim mesecima zbog visokih temperatura i češće. Da li se vi pridržavate ove preporuke?

Izvor: Bridgestone

Continental je objavio tabelu propisanog pritiska za preko 700 modela od 42 proizvođača automobila. U njoj je naveden propisani pritisak za opterećeno vozilo, kada je puno putnika ili prtljaga, i za neopterećeno vozilo.

8 Komentara:
  1. Bosko
  2. admin
  3. Miloš
  4. paintball singidunum
  5. Milan
  6. Slobodan
  7. Igor
    • Ljiljana Pavkov Ljiljana Pavkov

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *