S obzirom na to da je automobilska industrija mnogostrana, važno je da gume budućnosti prate trend i prilagode se inovacijama. Potrebno je da obezbede da guma ima nabolji mogući otpor pri rotaciji, što manji nivo buke tokom vožnje, potrebnu trakciju, duži vek trajanja i prirodne materijale od kojih su proizvedene, kako bi se smatrale dobrom opcijom.
Prozvođači guma treba da unaprede svoje proizvodne tehnologije i da obezbede inovativne gume za sve vrste vozila. O ovome smo nedavno već pisali.
Bezvazdušne gume
Proizvodnja bezvazdušnih guma je već počela. Mnogi proizvođači guma su već kreirali svoje prototipove. Te gume su dizjanirane tako da im nije potreban vazdušni pritisak kako bi izdržale težinu automobila, putnike i teret koji se prenosi.
Njihova unutrašnja struktura sadrži žbice koje odražavaju idealan oblik gume. Žbice i gazeća površina obezbeđuju kontakt sa površinom tokom vožnje.
Kompanija Goodyear
Bezvazdušne gume kompanije GoodYear nisu više samo prototip. One se već proizvode za neka specifična vozila i robotske mašine. Za ove gume potrebni su takođe i specijalni točkovi. Možemo biti sigurni da će automobilska industrija prihvatiti takve gume čim postanu dostupne široj javnosti.
Gume budućnosti – nove tehnologije i inovacije
Kompanija Michelin
Michelin je prvu demonstraciju bezvazdušnih guma održao 2017. godine, a prve proizvodne verzije pojavile su se 2019. godine. Ime im je Michelin Uptis. Kruže glasine da ovaj model traje tri puta duže od običnih gume. Sa ovim gumama nema više spoljašnjih oštećenja. Očekuje se da se pojave na tržištu krajem ove i tokom sledeće godine.
Kompanija Bridgestone
Kompanija Bridgestone takođe je kreirala prototip za bezvazdušne gume. Koncept za njihovu drugu generaciju bezvazdušnih guma se pojavio 2013. godine, ali još uvek nisu raspoložive za vozila. Vrlo je verovatno da će ovaj model biti u širokoj upotebi u narednom periodu jer su istovremeno i isplative i otporne na oštećenja.
Ekološki prihvatljive gume
Prilikom proizvodnje guma, neizbežno je oslobađanje ugljenika u okruženje. Takođe i vozila zagađuju okolinu emitovanjem CO2 i trošenjem goriva.
Zbog svega ovoga, proizvođači guma se bore protiv ovakvog zagađenja nastojeći da ekološki prihvatljive gume budu dostupne za svaki model vozila.
Gume za električna vozila
GoodYear je predstavio model guma koji je u mogućnosti da proizvodi električnu energiju za automobile na struju. Šara gazeće površine pretvara nagomilanu toplotu u električnu energiju. Ove gume će eliminisati brigu oko toga koliko će trajati baterija automobila i da li će vozilo biti prinuđeno da se zbog nedostatka struje zaustavi na najnezgodnijim mestima.
Revolucionarna tehnologija RunOnFlat guma
Koncept kiseonik
GoodYear je 2018. godine takođe kreirao i gume sa nazivom Koncept kiseonik. Karakteristika ove gume sastoji se u tome da na njihovoj otvorenoj bočnoj strani raste mahovina. Otvoreni dizajn gazećeg sloja prikuplja vlagu za mahovinu, koja zauzvrat stvara kiseonik. Ideja koja stoji iza ovoga je zapravo manji stepen zagađenja.
Gume štampane metodom 3D
Michelin je u industriju uveo 3D štampanje. Njihov specijalni 3D štampan prototip gume, pod nazivom Koncept vizije, predstavljen je 2017. godine na konferenciji Movin On u Montrealu. Ova guma ima interesantan dizajn inspirisan koralima, koji je štampan pomoću materijala iz bioloških izvora koji uključuju i prirodnu gumu.
Gume i veštačka inteligencija
Ovaj prototip kompanije GoodYear predstavljen je javnosti 2016. godine na sajmu automobila u Ženevi. Nazvan je Eagle 360 Urban i predviđen je za vozila bez vozača. Ovo je 3D šampana sfera (lopta) koja je kontrolisana od strane veštačke inteligencije. Ovaj prototip neće biti u svakodnevnoj upotrebi još neko vreme, ali je ovim izumom GoodYear pokazao šta možemo da očekujemo u budućnosti.
Svi ovi modeli podsećaju pomalo na gume iz filmova naučne fatastike, ali kako se čini, vrlo brzo će postati svakodnevica.
Ali dok ona ne nastupi, potražite na našem sajtu Internet prodaja guma, ono što se trenutno nalazi na tržištu.