Razbijamo mitove o gumama (2. deo)

Razbijamo mitove o gumama (2. deo)

Nekada se znanje o gumama završava samo na tome da su one okrugle i crne. Veruje se u izvesne mitove, kao recimo to da je najbolji način provere stanja gume šutiranje. U prethodnom delu smo za vas razbili neke mitove, a sada samo nastavljamo.

MIT: Pre nego što kupite automobil, šutnite gume.

Činjenica: Šutiranjem guma automobila, ne možete doći do saznanja o stanju automobila ili gume, ali možete saznati da li je vreme da kupite nove cipele. I to je nešto, zar ne? 🙂

MIT: Dezen gazećeg sloja je neophodan da bi se obezbedilo bolje prianjanje na suvim putevima.

Činjenica: Trkačke gume bez ijedne šare na gazećem sloju obezbeđuju vrhunsko prianjanje na suvim putevima zbog maksimalne količine gume koja dodiruje podlogu. Guma sa šarama, sa svojim raspoređenim prazninama na gazećem sloju, kompromisno je rešenje za prianjanje na suvoj podlozi. Uloga gazećeg sloja je da na mokrim putevima kroz svoje kanale odvodi vodu ili sneg.

MIT: Zabijanje nokta u gazeći sloj može vam pomoći da izaberete gumu sa najmekšim jedinjenjima i konačno, najboljih karakteristika.

Činjenica: Slična priča kao i sa šutiranjem gume. Materijal gazećeg sloja može vam ispričati samo deo priče. Ipak su u toj priči, a prilikom kupovine gume, bitne i šare, oblik i otisak gume. Test noktom ne može vam reći nešto posebno o kvalitetu same gume.

MIT: Posebne organizacije testiraju gume po kriterijumima: trakcija, temperaturne razlike i životni vek i ocene objavljuje na bočni zid gume.

Činjenica: U Sjedinjenim Američkim Državama postoji državna služba koja zahteva od proizvođača guma da sami ocene svoje gume prema navedenim kriterijumima. To znači da proizvođači testiraju gume i daju im ocene. Nažalost, Vlada nije propisala univerzalnu formulu za ocenjivanje, pa brojevi koji se nalaze na bočnim gumama nisu objektivni.

MIT: Najslabiji deo gume su bočne strane. Ukoliko se one oštete, guma može prestati da bude upotrebljiva.

Činjenica: “Šavovi” guma, odnosno bočne strane, čine materijali koji se preklapaju i to zapravo predstavlja najjači deo gume. Ipak, mnogi vozači smatraju da je “talas” na bočnoj strani mana, što nikako nije istina. Naravno, ukoliko pričamo o fabričkim preklapanjima materijala na gumi.

Izvor: motortrend.com

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *