Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26 Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26 Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 152 Notice: Trying to get property 'user_email' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 230 Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 236

Razbijamo mitove o gumama (1. deo)

Nekada se znanje o gumama završava samo na tome da su one okrugle i crne. Veruje se u izvesne mitove, kao recimo to da je najbolji način provere stanja gume šutiranje. Probaćemo da te mitove razbijemo za vas.

MIT: Gumu treba napumpati onoliko koliko je naglašeno na bočnoj strani gume.

Činjenica: Na bočnoj strani gume istaknut je maksimalni pritisak koji sme biti u gumi, ne i preporučeni pritisak proizvođača. Za adekvatno rukovanje prilikom naduvavanja gume, postupite prema preporukama za nivo pritiska iz priručnika ili prema informacijama sa pločice koja se nalazi u kaseti vozila ili na vratima.

MIT: Gume visokih performansi se brže troše zbog lepljivih jedinjenja u njima.

Činjenica: Gume visokih peformansi se mogu istrošiti brže od konvencionalnih guma za porodični automobil, ali za to nisu krivci gumeni polimeri. Zapravo, novi polimeri utiču na duži životni vek guma visokih peformansi. Ovim gumama se prosečno pređe 42.000 kilometara, što je slično prosečnoj kilometraži koju pregazi guma jednog porodičnog automobila. Brže “trošenje” guma visokih performansi može biti prouzrokovano većim brojem konjskih snaga automobila za koje su predoređene, ali i agresivnom vožnjom. Nagla ubrzanja i kočenja automobila mogu skratiti vek bilo kojoj gumi.

MIT: Široke gume bolje prianjaju na mokrim putevima, a montiranjem viših guma na automobil obezbeđuje se bolja upravljivost na snegu.

Činjenica: Istina je potpuno drugačija. Široke gume imaju tendenciju da “lebde” kada se vozilo nađe u dubokom snegu, odnosno da gazeći sloj ne može da “kopa” kroz sneg do puta da bi obezbedio sigurno prianjanje. Za duboki sneg bolja opcija su uske gume. Guma u dubokom snegu radi kao kuhinjski nož; najbolje funkcioniše kada usko sečivo prolazi kroz puter. Pročitajte više o alternativnim dimenzijama guma.

MIT: Gume za sve sezone su toliko dobre, da su zimske gume nepotrebne.

Činjenica: U nekim delovima Evrope ova priča možda i pije vodu, ali ukoliko živite u severnijim delovima, gde su zime prilično oštre, potrebna vam je moć prianjanja koju pružaju zimske gume. Takođe, zimske gume dominiraju u ruralnim oblastima gde se tokom zime sneg i voda zadržavaju na putevima. One pružaju 25 odsto bolju trakciju u dubokom snegu od bilo koje gume za sve sezone.

MIT: Stavljanjem novih guma na prednje točkove povećava se upravljivost vozila.

Činjenica: Ovo je istina samo ukoliko se radi o vozilu sa pogonom na zadnjim točkovima. U ostalim slučajevima, nove gume bi trebalo da se montiraju na zadnju osovinu. Većina vozača veruje da će stavljanjem novih guma napred dobiti veću upravljivost, pogotovo na snegu. Međutim, ovakvim potezom oni svu moć prianjanja prenose napred i narušavaju ravnotežu vozila u rizičnim situacijama.

Izvor: motortrend.com

12 Komentara
  1. Mladen 7 година ago

    Slazem se sa svim odgovorima strucnjaka,osim sa poslednjim! Naravno da bi trebalo nove gume staviti na pogonsku osovinu,a narocito ako je pogon napred,nove gume bi trebalo napred i montirati.Pogotovo ako govorimo o zimskim uslovima voznje i o zimskim gumama! Jer dzabe sto je auto stabilan nazad,ako nema upravljivost,proklizava i ne slusa komandu volanom!

  2. dule 7 година ago

    znam samo da sam procitao u knjizi iz 80`godina da je najbolje staviti zimsku gumu napred zbog upravljivosti bez obzira dali je pogon na zadnjim ili prednjim tockovima…..

  3. dule 7 година ago

    ISPRAVKA…. najbolje montirati na zadnje tockove….(ne znam kako da obrisem komentar)

  4. Dalibor 7 година ago

    Upravljivost i stabilnost nisu isto, šta više, radi se o oprečnim karakteristikama. Neiskusnim vozačima treba da bude bitna stabilnost, koju određuje zadnji most i tamo treba da idu gume sa boljim prijanjanjem.

  5. Sasa 7 година ago

    Postovani,

    Ne znam ko je pisao ovaj tekst, ali je u najvecem dijelu pogresan.
    1. O ovom prvom se uopste ne prica, dakle tema ne postoji, ljudi obicno zele da znaju
    koliko da pumpaju gume, a 99% njih ne zna da na bocnom zidu bilo sta pise vezano za pritisak.
    2. Ovi podaci su potpuno pogresni, jer gume visokih performansi, pogotovo kod snaznijih automobila
    jedva prelaze 25.000, a kod obicnih je i 45.000 premija ako se radi o prosjecnoj kilometrazi
    3. Procitajte ovaj tekst o SIROKIIM gumama opet i vidjecete da je potpuno apsurdan tj. u potpunom neskladu i nedovrsen u odnosu na naslov…
    4. Zimske gume daju bolje performanse u svim zimskim uslovima, a ne samo u dubokom snijegu kroz
    koji se u prosjeku vozi najmanje, sem kada napada, odnosno po piutevima koji se ne ciste.
    5. Apsolutno je pogresna tvrdnja da nove gume treba montirati naprijed kod vozila na zadnju vucu,
    jer je upravo zadnji kraj vozila najteze kontrolisati, iz prostog razloga sto naprijed imate upravljacke tockove i upravljac i kod vozila sa zadnjim pogonom. Eh, sada tu dolazi pitanje svrhe, a ukoliko je svrha ispeti se na neko uzvisenje ili obezbijediti samo prohodnost vozila, pogotovo u zimskim uslovima, onda je apsolutno ispravno postaviti nove gume naprijed kod vozila sa prednjim pogonom i pozadi kod onih sa zadnjim.

    Kada pisete ovakve tekstove, konsultujte se sa strucnim licima ili koristite valjane izvore kako ne biste dodatno zbunjivali kupce. Prostim ispreskakanim copy and paste nacinom samo stetite svom ugledu.

    Iskreno

    Sasa

  6. sheki 7 година ago

    Moram da se složim sa Mladenom. Ostavimo upravljivost na stranu, razmislite samo o tome kako će auto da krene po snegu i ledu na ćelavim gumama. Samo će da šlajfuje i/ili da se ukopa.

  7. Igor 7 година ago

    Sve je tacno osim poslednjeg…

  8. Natasa 7 година ago

    Dzaba staviti zimske gume napred, tada recimo pri kocenju, zadnji deo auta “pretice” prednji, pa se lakse gubi kontrola, tj. dolazi do proklizavanja zadnjeg dela.
    Dobar tekst,

  9. Milovan 7 година ago

    @Mladen
    Sto se tice montiranja guma, uvek je bolje imati nove gume pozadi jer se prednji kraj moze iskontrolisati volanom ili dodavanjem gasa kad treba da se “izvuče”, ako ti zadnji kraj pobegne tu ti nema pomoci, ni kocenjem ni gasom ni volanom ne mozes ga iskontrolisati

  10. dusan 7 година ago

    ceo zivot vozim auta sa prednjim pogonom i bilo mi je logicno da nove gume stavljam napred . svi znamo da je najbolje menjati sve 4 ali to niko , ili skoro niko , iz finansiskih razloga ne cini.

  11. Miljana Nim?evi? 7 година ago

    @Sasa
    Hvala na komentaru, vaše informacije su nam korisne i i upravo tome zapravo blog i služi, da razmenjujemo mišljenja, čujemo druge stavove i nešto naučimo. Grešku o pređenoj kilometraži smo ispravili.
    Sve najbolje,
    Miljana Nimčević

  12. Žika 021 4 године ago

    VOZITE POLAKO I TREZNI PA ĆE SVE BITI KAKO TREBA

Napiši komentar

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

©2019 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?

Скочи на траку са алаткама