Razbijamo mitove o gumama (1. deo)

Razbijamo mitove o gumama (1. deo)

Nekada se znanje o gumama završava samo na tome da su one okrugle i crne. Veruje se u izvesne mitove, kao recimo to da je najbolji način provere stanja gume šutiranje. Probaćemo da te mitove razbijemo za vas.

MIT: Gumu treba napumpati onoliko koliko je naglašeno na bočnoj strani gume.

Činjenica: Na bočnoj strani gume istaknut je maksimalni pritisak koji sme biti u gumi, ne i preporučeni pritisak proizvođača. Za adekvatno rukovanje prilikom naduvavanja gume, postupite prema preporukama za nivo pritiska iz priručnika ili prema informacijama sa pločice koja se nalazi u kaseti vozila ili na vratima.

MIT: Gume visokih performansi se brže troše zbog lepljivih jedinjenja u njima.

Činjenica: Gume visokih peformansi se mogu istrošiti brže od konvencionalnih guma za porodični automobil, ali za to nisu krivci gumeni polimeri. Zapravo, novi polimeri utiču na duži životni vek guma visokih peformansi. Ovim gumama se prosečno pređe 42.000 kilometara, što je slično prosečnoj kilometraži koju pregazi guma jednog porodičnog automobila. Brže “trošenje” guma visokih performansi može biti prouzrokovano većim brojem konjskih snaga automobila za koje su predoređene, ali i agresivnom vožnjom. Nagla ubrzanja i kočenja automobila mogu skratiti vek bilo kojoj gumi.

MIT: Široke gume bolje prianjaju na mokrim putevima, a montiranjem viših guma na automobil obezbeđuje se bolja upravljivost na snegu.

Činjenica: Istina je potpuno drugačija. Široke gume imaju tendenciju da “lebde” kada se vozilo nađe u dubokom snegu, odnosno da gazeći sloj ne može da “kopa” kroz sneg do puta da bi obezbedio sigurno prianjanje. Za duboki sneg bolja opcija su uske gume. Guma u dubokom snegu radi kao kuhinjski nož; najbolje funkcioniše kada usko sečivo prolazi kroz puter. Pročitajte više o alternativnim dimenzijama guma.

MIT: Gume za sve sezone su toliko dobre, da su zimske gume nepotrebne.

Činjenica: U nekim delovima Evrope ova priča možda i pije vodu, ali ukoliko živite u severnijim delovima, gde su zime prilično oštre, potrebna vam je moć prianjanja koju pružaju zimske gume. Takođe, zimske gume dominiraju u ruralnim oblastima gde se tokom zime sneg i voda zadržavaju na putevima. One pružaju 25 odsto bolju trakciju u dubokom snegu od bilo koje gume za sve sezone.

MIT: Stavljanjem novih guma na prednje točkove povećava se upravljivost vozila.

Činjenica: Ovo je istina samo ukoliko se radi o vozilu sa pogonom na zadnjim točkovima. U ostalim slučajevima, nove gume bi trebalo da se montiraju na zadnju osovinu. Većina vozača veruje da će stavljanjem novih guma napred dobiti veću upravljivost, pogotovo na snegu. Međutim, ovakvim potezom oni svu moć prianjanja prenose napred i narušavaju ravnotežu vozila u rizičnim situacijama.

Izvor: motortrend.com

12 Komentara:
  1. Mladen
  2. dule
  3. dule
  4. Dalibor
  5. Sasa
  6. sheki
  7. Igor
  8. Natasa
  9. Milovan
  10. dusan
  11. Miljana Nim?evi?
  12. Žika 021

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *