Dve nove gume na zadnju osovinu SLIKA 1

Često nam korisnici postavljaju pitanje gde da montiraju dve nove gume: na prednju ili zadnju osovinu. Prenosimo savet i delove članka sa portala 4gume, po kome dve nove gume treba montirati na zadnju osovinu.

Istraživanja su pokazala da je novi par guma, bez obzira da li se radi o letnjim, zimskim ili gumama za sve sezone, najbezbednije staviti na zadnju osovinu, pošto to daje najbolju bočnu kontrolu posebno u krivinama. Ove činjenice su se pokazale tačnim za sva vozila, uključujući i vozila sa zadnjom vučom, prednjom vučom i pogonom na sva četiri točka.

Logično, možete pomisliti da je najbolje staviti ih na prednje točkove na vozilu sa prednjom vučom, ali to nije slučaj, pošto je bezbednije imati bolje bočno prijanjanje nazad. Obično možete povratiti kontrolu nad prednjim gumama kad proklizaju otpuštanjem papučice gasa, ali ako se zadnji kraj zanese možete se okrenuti, možda čak i sudariti.

Dve nove gume na zadnju osovinu SLIKA 2

Zadnje gume svakog vozila moraju imati istu ili bolju vuču od prednjih guma da bi pokretljivost i kontrola nad vozilom bila optimalna, posebno pri iznenadnim manevrima.

Iako je zadatak prednjih točkova upravljanje, ubrzavanje i delom kočenje ne zaboravite da se koči i zadnjim točkovima. Ako na zadnjim točkovima nisu zimske gume kao na prednjim, vi zapravo onemogućavate zadnje kočnice zbog odsustva prijanjanja. Evo jednog primera šta se može dogoditi ako imate zimske gume samo na prednjim točkovima.

Krećete se brzinom od 40 km/h po malom snegu i počinjete da usporavate da bi napravili pun krug. Kada pritisnete kočnicu zimske gume odrađuju posao dajući potrebno prijanjanje koje vam je potrebno da biste usporili. Istovremeno, letnje gume na zadnjim točkovima mnogo lošije prijanjaju uzrokujući zanošenje zadnjeg kraja vozila. Na malim brzinama možda neće biti štete, ali šta bi se desilo na auto putu?

 

Izvor: Nove gume na zadnje točkove

6 Komentara
  1. Petar Pavlovic 10 година ago

    Ne slažem se sa konstatacijom da na automobilu sa prednjom vučom treba postaviti zimske gume pozadi. Lično ja poslednje 2 zime vozim sa letnjim gumama pozadi, zimskim gumama napred.
    Obrazloženje zašto ne treba montirati zimske gume pozadi:
    1. Prednji točkovi su pogonski + služe za upravljanje. Zadnji su samo “sanke” koje bukvalno ničemu ne služe
    1a) Pri ubrzanju, sva trakcija je na prednjim točkovima, ako imate letnje gume imaćete problema sa polaženjem iz mesta, sa dubljim snegom i sl.
    1b) Upravljanje vozila na podleđenom putu je blagi horor film. Ne daj bože da naglo pritisnete kočnicu, možete slobodno da izadjete iz auta (ako ne ide previše brzo) i da posmatrate sudar.
    1c) Kočenje generalno je loše ako nema trakcije na prednjim točkovima jer zadnji (zbog naginjanja karoserije napred) gube bilo kakvu ulogu.
    1d) Podupravljanje (understeer) je jako česta pojava ako prednji točkovi nemaju potrebno oslanjanje, što jeste ako se ne montiraju zimske gume.

    2. Na primeru oba automobila koja imaju zadnju vuču i za njih je bolje da na zadnjim točkovima imaju zimske gume.

    3. Problem sa gubljenjem oslanjanja na zadnje točkove ume da bude prilično zastrašujući. Akvaplaning koji spominju je jako opasna stvar što mi se desilo u par navrata sa istom konfiguracijom (napred zimske, pozadi letnje gume). Kod vozila sa prednjom vučom nije previše strašno, neprijatno jeste, ali ne kao na snimku. Zadnja vuča je “neka ti bog pomogne”. Zato na autoputu pri jakom pljusku samo pažljivo.

    A zanošenje zadnjeg kraja na automobilu može da bude prilično zabavno, ali opet ako se čovek iživljava sa autom (radi slalom na podledjenoj podlozi). Inače neće ništa neočekivano da se desi.

    • vesko 4 године ago

      Nemas ti pojma prijatelju o zakonima fizike..Ti samo povrsno posmatras stvari.

  2. admin 10 година ago

    @Petar Pavlović: Hvala što ste podelili vaše iskustvo sa nama. U ovom članku se pre svega misli na gume za istu sezonu. Na primer imate 4 stare zimske gume pa kupujete samo 2 nove. Proizvođači guma takođe u ovakvom slučaju preporučuju da se 2 nove gume montiraju na zadnju osovinu:

    http://www.michelinman.com/tire-care/tire-saving-tips/replacement-questions/
    http://www.goodyear.com.jm/tire_know/faq/#q16

    Evo i članka sa istom tematikom sa portala TireRack:
    http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=52

    U slučaju da imate 2 zimske i 2 letnje, onda ste prema važećem pravilniku ZOBS u obavezi da 2 zimske gume montirate na pogonsku osovinu.

    – Miljana, IPG

  3. Branik 10 година ago

    Zimske gume napred, letnje nazad je konfiguracija koju zakon dozvoljava. Smatram da je to iz ugla bezbednosti velika greska ako pricamo o kolovozu pokrivenom snegom. Na snegu ste bezbedniji sa sve cetiri letnje nego sa ovom konfiguracijom, ukoliko ste prosecan vozac. Zasto? Kada imate sve cetiri letnje gume, njihova trakcija je podjednaka i grip prednjih ce vam diktirati maksimalnu brzinu kojom mozete da se krecete (kocenje, krivina…) a zadnje ce uglavnom to pratiti. Medjutim, ako imate zimske napred, u krivinu ulazite sa osecajem koji vam daju prednje gume. Kocite, sve je u redu, ulazite u krivinu, sve je u redu, a onda, kada pomioslite da ste prosli, teziste vozila pomera se nazad, centrifugalna sila je sada jaca na zadnjim, tockovima, a letnje gume nemaju grip i u trenutku pretice vas sopstveni zadnji kraj! Slazem se da to na putu sa puno prostora i bez saobracaja , ko ume i sme da praveci kontru volanom doda gas, moze da bude zabavno, ali u realnim uslovima… Ne probajte to kod kuce sami!!!

  4. Miki 8 година ago

    Samo da prenesem moje iskustvo, kada sam kupio auto kraj 2007. Kupio sam komplen novi set 4 pneumatika Tigar Sigure, januara 2008. i ako sam do sada na prednju osovinu montirao 3 puta nove gume, zbog agresivne vožnje (u sva tri puta Tigar Sigure su mi trajale oko 12 000 km na prednjoj osovini ) i sad kao trće Hankook OPTIMO K715 koje su na pola svoje šare i prešle 35 000 km, ostale su nazad one prve Sigure koje su prešle oko 35000 ali ih je već vreme počelo da jede, ispucale su tvrde su, negde oko 3mm šare. A na naglim kočenjima hoće auto da baci zadnji deo. I ako to nije slučaj na novim zimskim gumama, u par rizičnih situacija kada sam morao da stisnem kočnicu u krivini, i ako nije došlo do blokade točkova odejdanput zbog nedostatka trakcije, zadnji deo automobila me je počepo stizati, u takvim situacijama, možda je bilo doze staha ali navala adrenalina me je naterala da munjevito reagujem , ubacim u niži stepen i da gasom vratim vozilo na željeni pravac. Pošto sam sve to valjda doživeo na manjim brzinama kad oštro ulazio u nekoj raskrsnici, pa se zadnji deo otkači kad kad povučete ručnu, za tu situaciju sam bio svesno spreman, to je valjda donelo neko novo iskustvo, da se izvučem iz pomenute situacije u krivini.
    I ako sam grešio montirajući nove gume napred, umesto nazad, nisam nikad imao problem sa prednjim delom i kada su ova predhodna seta bili na 1-2 šare, naravno akva planing je bio prisutan , ali sve to se oseti na volanu i primorava vas da usporite. A zadnji deo se otme bez upozorenja.
    I na kraju svega mogli ste zaključiti nešto i o kvalitetu guma uvek se isplati dati malo više novca za guma kvalitetnije gume jer Hankook 3 puta duže traje od Tigra a razlika u ceni je 5 – 7 € po gumi.

  5. Александар 3 године ago

    Ima logike i zbog toga bii trebalo imati sve gume kako trba . A ako se već kombinuju nove i stare a ako se vozi po gradu odnosno sporije po meni je bolje imati nove napred jer kako nas iznenadi svaki sneg onda je zbog kretanja bolje imati na pogonskim točkovima. U protivnom će verovatno biti problema na svakom semaforu.

Napiši komentar

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

©2021 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?

Скочи на траку са алаткама