Njihov dizajn je, kako i samo ime kaže, potpuna asimetrija; leva strana gazećeg sloja drugačijih je šara od desne. Asimetrična šara najrasprostranjenija je na gumama za sve sezone. 

Napravljene su da ispune zahteve i odgovore na različite uslove na putu; dobro prianjaju na suvom i mokrom, a njihovi kanali odvode vodu kada pada kiša ili je na putu bljuzgavica.

Asimetrična šara

 

Spoljna strana je po pravilu jača; ima krupnije i stabilnije blokove, što omogućava dobro upravljanje u krivinama, dok je unutrašnja strana gazećeg sloja zadužena za bolje odvođenje vode. U tome najviše pomažu mali, ali gušće raspoređeni kanali. Vrlo često ovakva guma ima centralno rebro u gazećem sloju za bolju stabilnost. Primer takvih guma je zimska Michelin Pilot Alpin PA3 i guma za sve sezone Vredestein Quatrac 3 . Kada pominjemo krupnije blokove, tipičan primer gume je Nokian WR G2.

Tako je asimetrična guma dva u jedan; i odličan saputnik na suvom, ali i dobar suvozač na mokrom putu. Ona predstavlja idealnu kombinaciju dve šare sa različitim karakteristikama. Primer letnjih guma asimetričnih šara su Goodyear EfficientGrip i Goodyear EAGLE F1 Asymmetric .

Kod guma sausmerenom šarom u imperativu je da budu pravilno montirane, odnosno da se prati strelica na bočnoj strani gume. Kod asimetričnih guma stvar je malčice drugačija. One mogu biti montirane na bilo koju poziciju, ali je od izuzetne važnosti da spoljna strana bude sa spoljne strane vozila na sve četiri gume. Pogrešna montaža svakako umanjava karakteristike, a vek gume se skraćuje.

Tako će guma najlakše moći da odgovori na sve zahteve koje joj vozač i uslovi na putu postavljaju. U tome će vam pomoći oznaka na spoljnoj strani gume. Pravilnom montažom oslobađate pun potencijal gume koja odgovara i na suvo i na mokro vreme.

2 Komentara
  1. Ljubisa 7 година ago

    A imam jednu dilemu po pitanju asimetricnih guma. Jeste da tu postoji spoljasnja i unutrasnja strana gume, ali sta se desava po pitanju usmerenosti sare, posto u tom slucaju leva i desna strana automobila imaju gume cije su sare usmerene na razlicitu stranu, da li i to umanjuje vozne karakteristike pogotvo po pitanju odvodjena vode?

  2. Miljana Nim?evi? 7 година ago

    Ljubiša, pozdrav!
    Zavisi od toga da li je asimetrična šara usmerena ili ne (ima na boku oznaku za smer rotacije u vidu strelice ili sl). Ako jeste usmerena, onda postoje leva i desna i na to treba obratiti pažnju prilikom kupovine. Ali ovo je jako redak slučaj, i obično važi za gume većih dimenzija i vozila sportskih karakteristika. Ako šara nije usmerena, onda guma ima iste vozne karakteristike iako na prvi pogled deluje da je montirana “naopačke”.
    Biće baš na ovu temu poseban tekst na blogu uskoro, pa nas pratite i dalje.
    Sve najbolje,
    Miljana, IPG

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

©2019 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?

Скочи на траку са алаткама