Asimetrična šara

Njihov dizajn je, kako i samo ime kaže, potpuna asimetrija; leva strana gazećeg sloja drugačijih je šara od desne. Asimetrična šara najrasprostranjenija je na gumama za sve sezone. 

Napravljene su da ispune zahteve i odgovore na različite uslove na putu; dobro prianjaju na suvom i mokrom, a njihovi kanali odvode vodu kada pada kiša ili je na putu bljuzgavica.

Asimetrična šara

 

Spoljna strana je po pravilu jača; ima krupnije i stabilnije blokove, što omogućava dobro upravljanje u krivinama, dok je unutrašnja strana gazećeg sloja zadužena za bolje odvođenje vode. U tome najviše pomažu mali, ali gušće raspoređeni kanali. Vrlo često ovakva guma ima centralno rebro u gazećem sloju za bolju stabilnost. Primer takvih guma je zimska Michelin Pilot Alpin PA3 i guma za sve sezone Vredestein Quatrac 3 . Kada pominjemo krupnije blokove, tipičan primer gume je Nokian WR G2.

Tako je asimetrična guma dva u jedan; i odličan saputnik na suvom, ali i dobar suvozač na mokrom putu. Ona predstavlja idealnu kombinaciju dve šare sa različitim karakteristikama. Primer letnjih guma asimetričnih šara su Goodyear EfficientGrip i Goodyear EAGLE F1 Asymmetric .

Kod guma sausmerenom šarom u imperativu je da budu pravilno montirane, odnosno da se prati strelica na bočnoj strani gume. Kod asimetričnih guma stvar je malčice drugačija. One mogu biti montirane na bilo koju poziciju, ali je od izuzetne važnosti da spoljna strana bude sa spoljne strane vozila na sve četiri gume. Pogrešna montaža svakako umanjava karakteristike, a vek gume se skraćuje.

Tako će guma najlakše moći da odgovori na sve zahteve koje joj vozač i uslovi na putu postavljaju. U tome će vam pomoći oznaka na spoljnoj strani gume. Pravilnom montažom oslobađate pun potencijal gume koja odgovara i na suvo i na mokro vreme.

2 Komentara:
  1. Ljubisa
  2. Miljana Nim?evi?

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *