Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26 Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26 Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 152 Notice: Trying to get property 'user_email' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 230 Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/ipg/domains/blog.ipg.rs/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 236

Usmerena šara

Gume sa usmerenom šarom ili, kako ih još zovu, “jednosmerne” gume, dizajnirane su tako da pružaju pun potencijal samo prilikom rotacije u jednom pravcu. Dakle, ove gume se okreću samo u jednom pravcu, onom koji pokazuje strelica na bočnom zidu gume. Zanimljivo je da ova vrsta gume potiče od trkačkih.

U najvećem broju slučajeva, usmerene gume su šire, a gazeći sloj napravljen je od usmerenih kanala koji se pružaju od oboda ka centralnom delu gume i u obliku su slova V odnosno strele. Uloga kanala je da, prilikom kontakta sa podlogom, odvode vodu iz centralnog dela brže nego gume sa regularnim šarama. Zato ova vrsta guma dominira na mokrom putu. Otpornost na akvaplaning, prema tome, veoma je visoka. Širina gazećeg sloja omogućava dobru stabilnost i na suvoj podlozi.

Da bi se maksimalno iskoristile njihove performanse, gume sa usmerenom šarom moraju biti pravilno montirane na automobil; tako da se točak okreće u ispravnom smeru. O ovome vas obaveštava znak ili strelica na bočnoj strani gume. Potrudite se da sve četiri gume namontirane pravilno. Ako se guma namontira pogrešno, ona neće odbijati vodu iz kanala što za rezultat ima jako loše vozne karakteristike i, logično, kraći vek gume.

Postoje i gume koje su u isto vreme asimetrične i usmerene. One imaju oznake koje pokazuju ispravan pravac rotiranja i koja je unutrašnja, a koja spoljašnja strana.

Zbog opisanog grubog dizajna gazećeg sloja, usmerene gume bučnije su od onih koje nemaju usmerenu šaru. Takođe, u odnosu na gume sa višesmernim šarama, usmerene gume omogućavaju bolje upravljanje i kraći zaustavni put. Zato su uglavnom i skuplje.

Uprkos specifičnosti pravca kretanja, usmerene gume zahtevaju istu vrstu kontrole i brige kao i ostale gume. Pritisak bi trebalo barem jednom mesečno proveravati, čak iako vozilo ima sistem za proveru pritiska. Ukoliko su letnje ili “svesezonske”, potrebno je zameniti ih zimskim gumama kada temperature padnu.

2 Komentara
  1. Alen knezevic 1 година ago

    Imam jedan problem kupio sam Michelin gume a kad sam ih namontiro skuzio sam da smijer ripni nije isti ali na svakoj gumi pise “outside” i”inside” i po tome su dobro montirane znaci kako god da ih okrenem na jednoj strani cu dobiti kontra smijer ripni…probao sam voziti i nisam primjetio nikakve nedostatke do duse bilo je suho vreme ali logicki je za zakljuciti ,kako ce se ponasati guma u slucaju da naletim na lokvu vode s obzirom da ripne sa jedne strane nisu identicne drugoj strani…ako ima neko da mi objasni…unapred hvala…

Napiši komentar

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

©2019 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?

Скочи на траку са алаткама