Prednosti i mane obaveznog sistema za kontrolu pritiska u gumama

Sistem za kontrolu pritiska u gumama TPMS upozorava kada je pritisak u gumama nedovoljan. Pravilan pritisak smanjuje potrošnju goriva, pruža prijatnost i komfor u vožnji i precizne reakcije na pokrete upravljača.

TPMS sistem za kontrolu pritiska u gumama

Obavezni sistem za kontrolu pritiska u gumama snažno povećava nivo bezbednosti ali time i zamena guma kod kuće postaje komplikovanija. Zbog toga vulkanizerski servis treba da obavlja zamenu guma”, savet je specijaliste kompanije Nokian Tyres. “Sistem za kontrolu pritiska u gumama TPMS upozorava vozača na nizak pritisak. Optimalan pritisak u gumama smanjuje potrošnju goriva, pruža maksimalan komfor u vožnji kao i precizne reakcije na pokrete upravljača a time se produžava i upotrebni vek guma. Prema direktivi EU, od 1. novembra u svim novim automobilima obavezno će se koristiti sistem za kontrolu pritiska u gumama TPMS.”

Uvođenje sistema za kontrolu pritiska u gumama pruža mnoge prednosti za vozača, tvrdi specijalista za gume kompanija Nokian iz Finske. TPMS obezbeđuje pravilan pritisak u gumama u datim uslovima. „Pritisak u gumama igra važnu ulogu kod voznih karakteristika automobila i životnog veka samih guma“, objašnjava Ville Nikkola, menadžer proizvoda za automobilske gume kao i Vianor lanca vulkanizerske i servisne mreže kompanije Nokian Tyres. „Oštećenja puta, iznenadni bočni udari vetra, nagli manevri izbegavanja i brze promene uslova na putu, sve su to rizici po bezbednost u saobraćaju. Bezbednost se poboljšava, kada se pritisak u gumama automobila prilagodi opterećenju automobila i uslovima vožnje.“

Dvadeset procenata finskih vozača vozi sa najmanje 0,5 bara opasno preniskim pritiskom pguma, glase podaci finskog Udruženja distributera pneumatika “Autonrengasliitto ry”. Samo je jedna trećina vozača u Finskoj u toku prošlog meseca proveravala pritisak u gumama.

Sistem za kontrolu pritiska u gumama TPMS doprinosi smanjenju potrošnje goriva. Optimalan pritisak u gumama pruža prijatnu i komfornu vožnju, precizne reakcije na pokrete upravljača i lako kotrljanje što dovodi do uštede goriva. Dva i po procenta goriva bi se moglo uštedeti kada bi svi automobili bili opremljeni sistemom za kontrolu pritiska u gumama, procena je finske organizacije za bezbednost u saobraćaju Trafi za automobile u Finskoj. Slične uštede se mogu postići i u Srbiji, prognoza je Vianor vulkanizerskog i automobilskog servisnog lanca.

Direktni sistemi za kontrolu pritiska u gumama su precizniji od indirektnih

Proizvođači automobila mogu da biraju između direktnog i indirektnog TPMS sistema za kontrolu pritiska u gumama. Kod direktnog sistema svaki točak poseduje senzor koji podatke o pritisku u gumama, temperaturi i ostale relevantne faktore prenosi uređajima na instrument tabli.

Direktni sistem za kontrolu pritiska upozorava vozača kada pritisak neke gume padne za više od 20 procenata ispod zadate vrednosti ili kada padne ispod 1,5 bara. Obično direktni TPMS pokazuje i koja guma nema dovoljno vazduha, ali to zavisi od modela automobila“, objašnjava Nikkola ekspert iz Vianor vulkanizerskog i automobilskog servisnog lanca. Indirektni sistem za kontrolu pritiska nije tako precizan kao direktni i prikazuje podatke samo kada se auto kreće, zato što se rezultati merenja dobijaju na osnovu brzine točka koju pruža ABS sistem. Indirektni TPMS dakle ne može da prikaže tačan pritisak u gumi. Proizvođač automobila odlučuje koji sistem će se ugrađivati.

Zamena guma će biti komplikovanija

Senzori direktno na točkovima – to će sigurno biti najrasprostranjeniji sistem. Za vozače automobila time zamena guma postaje tehnički komplikovanija, jer će neki uređaji na automobilu morati da budu ponovo podešeni preko OBD porta, zato što se prilikom zamene guma vrši i zamena senzora.

„Zato bi zamenu guma trebalo da obavlja vulkanizerski servis“, kaže Ville Nikkola. Prema prognozama globalne informacione kompanije IHS Automotive, u Evropi će u 2014. godini biti prodato preko 12 miliona novih vozila.

Continental objavio propisani pritisak za preko 700 modela

Nema odgovora.

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *