GOODYEAR – od prvog dana do danas

Podeli članakShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Prema gotovim proizvodima koje svakodnevno susrećemo, uglavnom imamo podrazumevajući odnos; kao prema nečemu što postoji samo po sebi i raspoloživo je za upotrebu, ne razmišljajući o tome kako je tekao razvojni ciklus proizvođača i koji put je prevalio od početka do današnjih dana, da bi nam ponudio to što koristimo. Razvojni timovi svakodnevno se bave time da konstruišu novi proizvod ili da poboljšaju već postojeći, sa namerom da nam olakšaju život, nadmaše konkurente i održe poziciju na gustom tržištu.

Goodyear cepelin

Činjenice govore u prilog tome da je često potrebna samo u brzini rođena ideja, čijom primenom može da se napravi pomak i postigne revolucionarni preokret, kome potom streme i svi ostali. Sličan slučaj imali smo 2005. godine kada je kompanija GoodYear predstavila RunOnFlat gumu, koja jedno vreme nastavlja da obavlja svoju funkciju i nakon mehaničkog proboja. Bio je to vrhunac tehnologije, a čini je sprega ojačane, posebno dizajnirane gume i TPMS sistem. Do ovog izuma GoodYear je prevalio dug put. Hajde da vidimo kako je sve to izgledalo na početku.

Kompaniju je osnovao 1898. godine Frank A. Siberling u državi Ohajo. U pitanju je bila fabrika lesonita koja je proizvodila i gume za bicikle i kočije, konjske potkovice, vatrogasna creva i druge slične proizvode. Ubrzo nakon osnivanja, 1904. godine, predstavili su prvu gumu na svetu koja može da se skine sa točka. U prvoj polovini XX veka brzina razvoja odvijala se odgovarajućom  dinamikom. Danas nam se ona može činiti sporom, ali ipak, bila je u skladu sa vremenom u kom se dešavala.

Goodyear nekada

1937. godine, nakon nepunih četrdeset godina od osnivanja, istraživači kompanije Goodyear usavršili su sintetički materijal koji je izgledao skoro potpuno kao prava guma. Na osnovu ovoga konstruisali su i testirali prvu gumu od ovog materijala. Neposredno posle završetka Drugog svetskog rata, kompanija pušta svoj prvi reklamni spot preko TV prijemnika. Samo nekoliko godina nakon toga, proizvodi komercijalnu pokretnu traku za putnike, prvu na svetu.

1963. godine GoodYear proizvodi svoju milijarditu gumu.

Zanimljiv podatak je i to da je Modularni transporter opreme u misiji Apolo 14 bio opremljen GoodYear gumama, pa su to prve gume koje su dotakle površinu Meseca. U poslednjoj deceniji XX veka izrađuju prvu avionsku gumu sa asimteričnom šarom za američki borbeni avion F-15. Slede gume za putnički avion McDonnell Douglas MD-11, a potom i prva guma projektovana specijalno za vožnju po mokroj podlozi.

Revolucionarni bum u gumarskoj industriji dešava se u XXI veku mnogim inovacijama koje je osmislio GoodYear. Ovde ćemo pomenuti BioTRED tehnologiju koja nam predstavlja ekološki prihvatljivu smešu za gume na bazi kukuruza, da bismo konačno stigli i do 2005. godine i već pomenutih RunOnFlat guma.

Poslednjih deset godina GoodYear postavlja nove standarde visokih performansi gumom Eagle F1 Asymmetric sa tehnologijom aktivnog prianjanja u krivinama, a ubrzo nakon toga sledi SmartWear tehnologija na modelu OptiGrip, na kome se tokom eksploatacije otkrivaju novi kanali i slojevi koji obezbeđuju visok nivo performansi tokom celog životnog veka gume.

Goodyear gume

Dolaze, zatim, priznanja različitih časopisa. „Fortuna“ im dodeljuje priznanje za najcenjeniju kompaniju za proizvodnju delova za motorna vozila; „Forbes“ dodeljuje priznanje za američku kompaniju kojoj potrošači najviše veruju; od strane časopisa „Newsweek“ priznata je kao jedna od „najzelenijih“ kompanija,  a povod za ovo je razvoj pneumatika od obnovljive biomase, poznat kao koncept „BioIsopreneTM“.

ActiveBraking tehnologija primenjena na modelu Eagle F1 Asymmetric 2 je još jedna u nizu za koju je zaslužna ova kompanija. Ova guma projektovana je tako da površina gazećeg sloja koja se dodiruje sa podlogom bude veća prilikom kočenja i na taj način skrati zaustavni put. 2012. godine prilikom donošenja propisa EU za označavanje guma, GoodYear igra vodeću ulogu.

I nakon ovog kratkog putovanja kroz vremeplov, došli smo skoro do današnjih dana – 2014. godine predstavljena je nova guma Winfoot, sjajan primer identiteta GoodYear brenda i nove kampanje „Made to feel good“.

Goodyear i moda

Od proizvodnje konjskih potkovica i lesonita do guma vrhunskog kvaliteta prevaljen je dug put. Možda ćete se nakon čitanja ovog članka ponekada zapitati kako je počela svoj životni put kompanija čiji proizvod koristite, kako je tekao njen razvoj i čime se sve bavila da bi konačno iznedrila baš ono što je vama potrebno. Možda i nećete. U svakom slučaju, kada je reč o kompaniji o kojoj smo sada govorili,  ono što je najbitnije je guma, koja u današnje vreme ima sve potrebne performanse kako bi zadovoljila zahtevne potrebe savremenih vozača.

Srećna vam vožnja, ili kako poručuje sama kompanija – osećajte se dobro!

Ljiljana Pavkov
Kratko razmišljam i zaključujem da je ono čime se zapravo bavim komunikacija. Oduvek. Menjam samo sredstvo i načine – od aviona i telefona, sve do guma i pisane reči. Nekada govorim, češće slušam. Osnovi za dobru komunikaciju. Da se razumemo. 🙂

Tagovi:

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *