Jesenja provera guma

Iako nam je početak ove jeseni bio prilično sunčan, meteorolozi kažu da jesen tek počinje, odnosno da kišoviti i hladni dani predstoje. Osim toga, od 1. novembra obavezne su zimske gume. Dakle, moramo se pripremiti za jesenje uslove na putevima.

Vaše vozilo čvrsto se oslanja na gume. Ako gume nisu u odličnom stanju, mogu nastati problemi na putu. Zato “obuća” vašeg automobila mora biti pravilno balansirana. Balansiranjem se uravnotežuju mase točkova na različitim stranama iste osovine. Preporučuje se balansiranje sva četiri točka, jer se efekat drmanja vozila može javiti i ukoliko su zadnji točkovi balansirani, a prednji net. Kada gume nisu dobro balansirane, vozilo vuče sa jedne na drugu stranu prilikom kočenja, a trošenje guma je nejedanko.

Zimske gume već su na snazi u našoj zemlji. Zato je potrebno da proverite da li je vaša šara dovoljno duboka, odnosno propisane dubine. U Srbiji se dubina šare izražava u milimetrima, a prema pravilniku ZOBS zakonski obavezna minimalna dubina šare za M1 vozila iznosi 1,6 mm za letnje gume i 4 mm za zimske gume. Mi vam najtoplije preporučujemo da, ukoliko ste u mogućnosti, ne čekate da gume dostignu ovaj propisani minimum. “Ćelave” gume ne prianjaju dobro čak i u najidealnijim uslovima na putu.

Naravno, proverite pritisak u gumama. Provera pritiska u gumama vrši se kada su gume hladne, a ne odmah nakon duge vožnje. Ova provera treba se vršiti makar jednom nedeljno radi vaše sigurnosti. Proverite u kakvom stanju vam je rezervna guma da na putu ne bi došlo do neželjenih situacija.

Proverite bokove guma da biste uvideli da li se gume ravnomerno troše i da li slučajno ima nekih oštećenja. Podsećamo, ovakva oštećenja gume mogu dovesti do eksplodiranja iste u toku vožnje. Takođe je važno da ne idete po ivici trotoara gumom kada parkirate automobil. Bokovi gume najslabiji su njen deo tako da im ne treba mnogo da se oštete.

Na kraju, obratite pažnju na to kako vozite. Na deonicama izvan grada potrebno je da više pazite u krivinama, gde može doći do smanjene mogućnosti upravljanja vozilom zbog veće brzine kretanja i slabijeg prianjanja guma. Zaustavni put vozila na vlažnom putu može biti i 50 odsto duži nego na suvom asfaltu, a sve to zavisi od brzine kretanja, vrste vozila, tipa i stanja guma.

0 komentara

Napiši komentar

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

©2021 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?

Скочи на траку са алаткама