Dubina šare je vertikalni raspon od vrha šare do dna najdubljeg kanala na gazećem sloju. Dubina šare kod novih guma iznosi oko 8 mm, dok je kod pravih zimskih guma označenih pahuljicom i veća.

U Srbiji se dubina šare izražava u milimetrima, a prema pravilniku ZOBS zakonski obavezna minimalna dubina šare za M1 vozila iznosi 1,6 mm za letnje gume i 4 mm za zimske gume. S druge strane, najtoplije preporučujemo da ukoliko ste u mogućnosti, ne čekate da gume dostignu ovaj propisani minimum.

Dubina šare

Gume se troše prilikom vožnje, a dubina šare se smanjuje. Zbog toga se i sposobnost gume da se ponaša u određenim situacijama tokom vožnje menja, tj. njene vozne karakteristike se vremenom pogoršavaju.

Kada je u pitanju vožnja po vlažnom kolovozu, pošto voda ne može da da se kompresuje i smanji svoju zapreminu, potrebna je izvesna dubina šare kako bi se voda odvela sa kontaktne površine. Ukoliko se voda ne odvodi dovoljno brzo sa gazećeg sloja, gume će bukvalno plutati na filmu od vode (tzv. akvaplaning efekat) i drastično manje biti u mogućnosti da prijanjaju. Zbog toga je bolje gume promeniti kada se dubina šare približi vrednosti od 3 mm.

Kada se vozi po podlozi prekrivenoj snegom, preporučljivo je da razmišljate o zameni već kad je dubina šare 5 mm. Dublja šara vam je potrebna iz razloga što guma najpre treba da sabije sneg u svoje kanale i zatim ga iz njih izbaci tokom okretanja. Ukoliko je šara plitka, guma neće moći da „grize“ sneg, već će zahvatati manje količine zbog čega će prijanjanje, upravljivost i pokretljivost vašeg vozila biti smanjeni.

0 komentara

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?