Zamislite da bosi hodate po usijanom asfaltu usred vrelog, letnjeg dana. Noge bi vas pekle, a bol vam ne bi dao da hodate duže. I vašim gumama, kao i nogama, potrebna je letnja nega.
Uprkos tome što je sasvim jasno da način na koji tretirate vaše gume utiče na njihov životni vek, ravnotežu, upravljanje, kilometražu i povratne informacije koje dobijate sa puta, gume su i dalje deo vozila koji se najviše zanemaruje.
A zapravo bi trebalo da bude obrnuto, jer su gume upravo veza vozila sa podlogom, one nose težinu automobila, apsorbuju prepreke na putu i ako ih dobro čuvate, uzvratiće vam poslušnošću.
Koliko puta se spominje pritisak u gumama, a opet mnogi vozači zanemaruju njegovu ulogu. Ipak, tokom letnjih meseci, ova provera je u imperativu. Kao što znate, pritisak u gumi varira tokom leta kada vozite, ali se „cipele“ vašeg vozila zagrevaju i pritisak u njemu raste i pada, čak i kada automobil stoji u mestu. Pritisak veći od propisanog može izazvati ubrzano habanje gazećeg sloja, a u ekstremnim slučajevima može dovesti i do pucanja gume.
Rešenje je da proveravate pritisak na nedeljnoj bazi ili, ako vam je tako lakše da se podsetite i naterate, pri svakom sipanju goriva.
Gume možete politi hladnom vodom da biste im „smirili“ temperaturu. Takođe, parkiranje u hladu tokom vrelih dana vašim gumama mnogo znači.
Azot
Tokom letnjih meseci razmislite o tome da gume punite azotom. S obzirom da je azot suv i nezapaljiv gas, njegovi molekuli veći su od molekula kiseonika. To sprečava azot da brzo ističe iz gume.
Ventili
Proverite da li su ventili ispravni i da li je kapica koja pokriva ventil postavljena na odgovarajući način.
Rezervna guma
Zamislite da vam u nekoj nedođiji pukne guma, a rezervna guma nije u dobrom stanju. Za rezervnu gumu važe sve prethodno navedene stavke. Dakle, posmatrajte je kao da je guma u upotrebi i sačuvaćete njene karakteristike.
Rutinska kontrola
Neposredno pred leto dužni ste da proverite gume; da li na njima ima oštećenja ili pukotina. Takođe, obavezno proverite da li se gazeći sloj pohabao.
Još uvek niste proverili vaše gume? Šta čekate?!
Kada smo kod reyervnih guma, da napomenem da je nemogu’e kupiti novu rezervnu gumu (takozvani „ćopavac“).
Naime, kod automobila kod kojih je rezervna guma ona postavljena isključivo kao rezervni točak, nije moguće kupiti novu. Konkretno, za moj Volvo S80 (2001.) hteo sam da zamenim kako bi i rezervna guma bila upotrebljiva – nema da se kupi nigde.