Proizvođači guma neumorni su u nastojanju da poboljšanjem tehnologije u procesu proizvodnje guma, zadovolje sve zahtevnije potrebe vozača. U poslednje vreme čini se kao da su ušli u bespoštednu trku. Ravnopravno sa vodećim svetskim proizvođačima, u ovoj trci pronalazimo i finsku kompaniju NOKIAN, koja za ovu zimsku sezonu najavljuje novi dezen WR D4.

NOKIAN zimske gume su superiorni vladar na putevima, po svim merljivim parametrima koji se od zimske gume očekuju. Reč je o višenamenskim gumama koje se na putevima prilagođavaju ekstremnim zimskim uslovima. A kada je u pitanju novi dezen WR D4, od glavnih inovacija kompanija ističe sledeće:

1. NOKIAN blok sa optimizovanim lamelama – Pomoću  Nokian bloka sa optimizovanim lamelama koje su sastavni deo gazeće površine i nove gumene smeše, postiže se maksimalno prijanjanje i precizno upravljanje na klizavim površinama;

2. Rebro za precizno upravljanje – Duž centralnog dela gazeće površine dominira masivno rebro za kontrolisano upravljanje. Lamele centralnog rebra ne rasprostiru se po celoj širini, čime se postiže veća preciznost i unapređenje kontrole upravljanja;

3. Blokovi za bolje performanse na snegu – Duž centralnog rebra nalaze se mali blokovi izbrazdani lamelama, koje su naizmenično usmerene na levu i desnu stranu. Blokovi su podeljeni u segmente od po tri bloka, a na dnu žlebova poseduju podršku za upravljanje;

4. Kruti blokovi za upravljanje – Ovi blokovi imaju veće lamele koje omogućavaju bolje prijanjanje. One su pliće pri ramenom delu čime se poboljšava prijanjanje na snegu. Na sredini ramenih blokova nalazi se agresivna lamela koja pojačava rad ramenih blokova pri kočenju i ubrzavanju, upravo tada kada je prijanjanje i najpotrebnije;

5. NOKIAN Twin Trac Silica gumena smeša – U pitanju je jedinstvena struktura smeše koja se sastoji od prirodne gume, silike i kanola ulja, koja obezbeđuje vrhunske performanse kod prijanjanja na snegu i na mokroj podlozi. Čak i kod najzahtevnijih vremenskih uslova, kao što je vožnja na mokrom ledu, ova guma prijanja savršeno; poboljšava stabilnost tokom vožnje i povećava otpornost na habanje. Ovako optimizovana smeša omogućava brze reakcije na pokrete upravljača, a istovremeno kontakt sa površinom ostaje miran i tih. Mali otpor pri kotrljanju za rezultat ima smanjenu potrošnju goriva;

6. Podrška za upravljanje – Mali prelazni žlebovi ojačani su na taj način što je dno žleba izdignuto, čime se poboljšava prijanjanje na snegu i omogućava uravnoteženo upravljanje;

7. Ojačanje za duboki sneg – Nazubljeni žlebovi na ivicama ramenih blokova omogućavaju prijanjanje u ekstremnim uslovima. Oni kontrolisano zahvataju površinu, pa guma odlično prijanja u krivinama i prilikom vožnje u dubokom snegu;

8. Izbacivač lapavice – Ivica ramenog dela je zakrivljena, čime se pospešuje izbacivanje vode i lapavice iz kanala, pa je sprečavanje akvaplaninga i klizanje po lapavici izuzetno efikasno;

9. Dizajn za tihi bočni zid – Specijalna gumena smeša između bočnog zida i gazeće površine prigušuje buku i vibracije koje dolaze sa vozne površine, te tako sprečava prenos zvučnih talasa u untrašnjost vozila;

10. Polirani kanali – Omogućavaju odvođenje snega i lapavice, pa pružaju bezbednost na mokrim površinama.

Nokian_WR_D4_026

NOKIAN WR D4 ima strelastu, usmerenu šaru. Na gazećoj površini, kao i njen prethodnik WR D3, ima indikator za bezbednu vožnju (DSI), kao i simbol pahuljice indikator za bezbednu vožnju (WSI). Na centralnom rebru nalaze se brojevi koji prikazuju dubinu preostale šare. Tokom habanja gume, habaju se i brojevi i pahuljica, koja ostaje vidljiva do dubne šare od 4 milimetara.

Ističe se po kvalitetu i kada je ekologija u pitanju, a ujedno je i jedna od premijum guma, koja u pojedinim dimenzijama ima moć prijanjanja klase A, po EU kriterijumima označavanja guma.

Ova guma je vrhunac finskog majstorstva. Testirana  u prirodnim arktičkim uslovima, u ispitnom centru komapnije Nokian Tyres u Laponiji, moćan je gospodar svih zimskih puteva. Očekujemo da se ove sezone pojavi i na našem tržištu i uverimo se u njen kvalitet.

Očekujemo takođe da nam javite vaša iskustva i podelite ih sa drugima na ovim stranicama.

2 Komentara
  1. karton 9 година ago

    Odlične su i gume prošle generacije kakve li su tek sad ove nove

  2. Miodrag 8 година ago

    Kupio sam ih pre dva meseca za nov auto. Prešao sam oko 1000km. Zahvaljujući veoma lošem vremenu više puta sam ih tokom vikenda testirao na zaledjenom fabričkom parkingu. Stekao sam utisak da auto neverovatno dobro koči po zaledjenoj podlozi, kako bez tako i sa uključenjem ABSa (kratak zaustavni put, bez imalo pomeranja u stranu). Imaju izvanredan grip i sa isključenim ASRom. Na autoputu daju osećaj sigurnosti, uz veoma dobar komfor u vožnji (mekane su i tihe). Daleko su bolje od svih guma koje sam koristio tokom 40g vozačkog staža, naravno uz ogradu da se uvek radilo o gumama niže ili srednje klase. Planiram da za stari auto, koji ću zadržati još par godina, kupim Nokian weatherproof all season gume. Nadam se poboljšanju u odnosu na sadašnje Sava adapto gume (koje su se prilično dobro pokazale u protekle četiri godine).

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?