Kralj zimskih puteva – novi Nokian WR D4

Podeli članakShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Proizvođači guma neumorni su u nastojanju da poboljšanjem tehnologije u procesu proizvodnje guma, zadovolje sve zahtevnije potrebe vozača. U poslednje vreme čini se kao da su ušli u bespoštednu trku. Ravnopravno sa vodećim svetskim proizvođačima, u ovoj trci pronalazimo i finsku kompaniju NOKIAN, koja za ovu zimsku sezonu najavljuje novi dezen WR D4.

NOKIAN zimske gume su superiorni vladar na putevima, po svim merljivim parametrima koji se od zimske gume očekuju. Reč je o višenamenskim gumama koje se na putevima prilagođavaju ekstremnim zimskim uslovima. A kada je u pitanju novi dezen WR D4, od glavnih inovacija kompanija ističe sledeće:

1. NOKIAN blok sa optimizovanim lamelama – Pomoću  Nokian bloka sa optimizovanim lamelama koje su sastavni deo gazeće površine i nove gumene smeše, postiže se maksimalno prianjanje i precizno upravljanje na klizavim površinama;

2. Rebro za precizno upravljanje – Duž centralnog dela gazeće površine dominira masivno rebro za kontrolisano upravljanje. Lamele centralnog rebra ne rasprostiru se po celoj širini, čime se postiže veća preciznost i unapređenje kontrole upravljanja;

3. Blokovi za bolje performanse na snegu – Duž centralnog rebra nalaze se mali blokovi izbrazdani lamelama, koje su naizmenično usmerene na levu i desnu stranu. Blokovi su podeljeni u segmente od po tri bloka, a na dnu žlebova poseduju podršku za upravljanje;

4. Kruti blokovi za upravljanje – Ovi blokovi imaju veće lamele koje omogućavaju bolje prianjanje. One su pliće pri ramenom delu čime se poboljšava prianjanje na snegu. Na sredini ramenih blokova nalazi se agresivna lamela koja pojačava rad ramenih blokova pri kočenju i ubrzavanju, upravo tada kada je prianjanje i najpotrebnije;

5. NOKIAN Twin Trac Silica gumena smeša – U pitanju je jedinstvena struktura smeše koja se sastoji od prirodne gume, silike i kanola ulja, koja obezbeđuje vrhunske performanse kod prianjanja na snegu i na mokroj podlozi. Čak i kod najzahtevnijih vremenskih uslova, kao što je vožnja na mokrom ledu, ova guma prianja savršeno; poboljšava stabilnost tokom vožnje i povećava otpornost na habanje. Ovako optimizovana smeša omogućava brze reakcije na pokrete upravljača, a istovremeno kontakt sa površinom ostaje miran i tih. Nizak otpor pri kotrljanju rezultira niskom potrošnjom goriva;

6. Podrška za upravljanje – Mali prelazni žlebovi ojačani su na taj način što je dno žleba izdignuto, čime se poboljšava prianjanje na snegu i omogućava uravnoteženo upravljanje;

7. Ojačanje za duboki sneg – Nazubljeni žlebovi na ivicama ramenih blokova omogućavaju prianjanje u ekstremnim uslovima. Oni kontrolisano zahvataju porvšinu, pa guma odlično prianja u krivinama i prilikom vožnje u dubokom snegu;

8. Izbacivač lapavice – Ivica ramenog dela je zakrivljena, čime se pospešuje izbacivanje vode i lapavice iz kanala, pa je sprečavanje akvaplaninga i klizanje po lapavici izuzetno efikasno;

9. Dizajn za tihi bočni zid – Specijalna gumena smeša između bočnog zida i gazeće površine prigušuje buku i vibracije koje dolaze sa vozne površine, te tako sprečava prenos zvučnih talasa u untrašnjost vozila;

10. Polirani kanali – Omogućavaju odvođenje snega i lapavice, pa pružaju bezbednost na mokrim površinama.

Nokian_WR_D4_026

NOKIAN WR D4 ima strelastu, usmerenu šaru. Na gazećoj površini, kao i njen prethodnik WR D3, ima indikator za bezbednu vožnju (DSI), kao i simbol pahuljice indikator za bezbednu vožnju (WSI). Na centralnom rebru nalaze se brojevi koji prikazuju dubinu preostale šare. Tokom habanja gume, habaju se i brojevi i pahuljica, koja ostaje vidljiva do dubne šare od 4 milimetara.

Ističe se po kvalitetu i kada je ekologija u pitanju, a ujedno je i jedna od premijum guma, koja u pojedinim dimenzijama ima moć prianjanja klase A, po EU kriterijumima označavanja guma.

Ova guma je vrhunac finskog majstorstva. Testirana  u prirodnim arktičkim uslovima, u ispitnom centru komapnije Nokian Tyres u Laponiji, moćan je gospodar svih zimskih puteva. Očekujemo da se ove sezone pojavi i na našem tržištu i uverimo se u njen kvalitet.

Očekujemo takođe da nam javite vaša iskustva i podelite ih sa drugima na ovim stranicama.

Ljiljana Pavkov
Kratko razmišljam i zaključujem da je ono čime se zapravo bavim komunikacija. Oduvek. Menjam samo sredstvo i načine – od aviona i telefona, sve do guma i pisane reči. Nekada govorim, češće slušam. Osnovi za dobru komunikaciju. Da se razumemo. 🙂

2 Komentara:
  1. karton
  2. Miodrag

Ostavi komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *