Nokian Tyres predstavlja po energetskoj efikasnosti najštedljiviju zimsku gumu automobilske industrije. 30 % niži otpor kotrljanju i najveći domet postižu na testovima elektroautomobili sa novim Nokian Hakkapeliitta R2.

Nokian Hakkapeliitta R2

Nokian Tyres uvodi u januaru 2015. energetski najštedljiviju zimsku gumu na svetu, koja dostiže energetsku klasu A u skladu sa EU propisom o etiketiranju guma. 30 % niži otpor kotrljanja i najveći domet postižu na testovima upoređenja elektroautomobili sa novim Nokian Hakkapeliitta R2. Zeleni nordijski Nokian Hakkapeliitta R2 bez šiljaka je prava zimska guma razvijena od strane najsevernijeg proizvođača na svetu za jedinstvene BMW i3 elektroautomobile.

Uštedom energije zbog nižeg otpora kotrljanja povećava se domet vozila. Zelena, energetski učinkovita tehnologija budućnosti ogleda se u ovoj prinovi Nokian Hakkapeliitta familije i omogućuje sigurnu, ekonomičnu i izuzetno efikasnu vožnju na snegu i ledu u zahtevnim nordijskim zimskim vremenskim uslovima. Dimenzija ove gume je 155/70R19 84Q.

Elektroautomobili su laki i njihova aerodinamičnost je usavršena. Zbog toga su oni pravi izazov za izumitelje guma. Novi model bazira se na pobedniku na testovima Nokian Hakkapeliitta R2 te optimizuje sve njegove strukturne komponente za primenu kod elektroautomobila.

Naš novi, bespoštedno testirani tehnološki koncept čini telo gume čvrstim i krutim, što zajedno sa više novih gradivnih komponenti minimizuje zagrejavanje guma i njegovu unutrašnju deformaciju. To je omogućilo postizanje svetskog rekorda za ekstremno nizak otpor kotrljanja. Ubuduće ćemo istu tehnologiju primeniti i na našim ostalim zimskim gumama“, objašnjava Ahvenlammi, rukovodilac testova i razvoja kompanije Nokian Tyres za specialne produkte za elektroautomobile.

Otpor kotrljanja odnosi se na energiju, koja je potrebna pri kontaktu gume sa kolovozom i usled njenog izobličavanja. Smanjenje otpora kotrljanja zahteva potpunu kontrolu kompleksnog odnosa između strukture gume, gazeće površine i sastojaka gume. Za mnoge je sigurno iznenađujuće, da zimske gume poseduju veći kvalitet i manji otpor kotrljanja od letnjih guma. Ušteda energije usled manjeg otpora kotrljanja povećava domet automobila. Da bi se maksimizovao energetski učinak i sigurnost novog Nokian Hakkapeliitta R2 za elektro i hibridna vozila, bilo je neophodno izumeti nove vrste gumenih smeša.

Čvrsto prianjanje na snegu, ledu i mokrom kolovozu. Lamele i profilni kanali simetrične gazeće površine funkcionišu aktivno, nezavisno od nivoa prijanjanja i temperature. Smeša Nokian Hakkapeliitta omogućava izuzetno prijanjanje na ledu, snegu i mokrom kolovozu i poseduje izuzetnu otpornost na habanje. Ulje od repice, koje se koristi za gumenu smešu, jača otpornost na cepanje, povećava dugotrajnost i poboljšava prianjanje na snegu i ledu.

Agresivni strelasti profil gazeće površine, koji je već bio primenjen kod pobednika na testovima Nokian Hakkapeliitta R2, te bezbedonosne inovacije poput čestica za prianjanje u obliku kristala i ispumpnih odvodnih lamela na bazi „Cryo-Kristall“ koncepta, omogućavaju uravnoteženo upravljanje i izvanredno prianjanje u zimskim uslovima, čak i po nakvašenom ledu.

0 komentara

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?