Starost gume i koliko je zaista bitno da je guma tek izašla iz proizvodnje prilikom kupovine, jedna je od gorućih tema u oblasti gumarstva i pitanje koje izaziva mnoge polemike.

Zaista! Koliko je bitna starost gume?

Često nailazimo na zahtev kupaca da im kažemo kada su gume proizvedene. Često nailazimo na odbijanje kupaca da pazare gume koje su starije od nekoliko meseci.
Koliko je bitna starost gume

Vrtimo se u krug sa sličnim pitanjima….

Koliko je važna starost gume i da li je DOT zaista bitna oznaka na gumama?
Koji je najbitniji podatak o gumama? Starost gume ili datum ugradnje?

Tražili smo odgovore na pitanja o starosti guma preko različitih kanala. Najverodostojnije odgovore, potkrepljene činjenicama, pronašli smo u istraživanjima koje je sproveo Nokian.

Šta sve kažu u Nokianu o starosti gume

Gume su razvijane da pruže dobre i pouzdane karakteristike na vozilima tokom mnogo godina, bez obzira na to kada su proizvedene;
Gume počinju da stare tek nakon ugradnje na vozilo.

Ili, gume nisu namirnice i nisu kvarljiva roba.

Kada su gume montirane izložene su:

– Visokom stresu, velikoj brzini
– Naglom kočenju, kontaktu sa površinom, oštećenjima, teškim teretima, ekstremnim temperaturama….
– Često lošem rukovanju, poput nedovoljno napumpanih guma

Pre nego što su gume montirane

– Nisu napumpane
– Ne nose nikakv teret
– Podležu manjim temperaturnim promenama na mestima gde su skladištene

Šta govore činjenice o starosti gume

Nakon višegodišnjeg testiranja i istraživanja, Nokian je došao do određenih zaključaka. Prenosimo ih u celosti.

1. Nakon tri godine skladištenja – imaju iste performanse kao novoproizvedene gume;
2. Nakon jedne godine upotrebe – iste perfomanse kao nakon 10 godina skladištenja;
3. Nakon dvadeset godina skladištenja na 40°C – iste performanse kao i guma koja je prešla 40 000 km;
4. Šest godina nakon montiranja je preporuka da se zamene.

Iz svega možemo da zaključimo da nije najbitnije da li smo kupili ovogodišnje ili gume stare dve godine.

Ispravan pritisak, ispravna geometrija vozila, kontrola oštećenja i dubine šare gaznog sloja su najbitniji, poručuju iz Nokiana!!! Ako o ovim stvarima vodimo računa, svi su izgledi da će nas gume dobro služiti, bez obzira na starost gume u trenutku kupovine.

Ukoliko vam je ovaj članak bio koristan, podelite ga sa prijateljima preko društvenih mreža.

1 Komentar
  1. Analiza 7 година ago

    Kao after sales manager u ovlascenom VW servisu bio sam u prilici da svim zaposlenima pokazem vaznost DOT-a pneumatika.
    Isti model nove gume premium proizvodjaca koja je skladistena 6 godina i gume stare 6 meseci su jedna pored druge.
    Guma stara 6 meseci na dodir je bila prilicno mekana i pod prstima je ostavljala utisak gume…dok guma stara 6 godina je pod prstima bila neverovatno tvrda i izgledala je ko neka tvrda plastika.
    U Nemackoj i Japanu je neophodna posebna kontrola i dozvola za prodaju novih pneumatika starijih od 6 godina.

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?