Za čuveni cepelin sa ispisanim logom GoodYear, kažu da je ikona kompanije koja postoji više od jednog veka.
Često ćemo na reklamnim panoima videti reklamu kompanije GoodYear na kojima je pored proizvoda prikazan i čuveni cepelin sa njihovim logom. Od nedavno ga ponovo možemo videti i na evropskom nebu, pa su neki od vas možda imali i tu sreću da uživo posmatraju krstarenje ove letelice.
Cepelin je svaki vazdušni brod bez čvrste unutrašnje strukture. Oblik mu daje gas pod pritiskom koji se nalazi u omotaču u vazdušnim jastucima. Flotu vazdušnih brodova, cepelina, GoodYear koristi u reklamne svrhe. Oni su specijalizovani za snimanje sportskih događaja iz vazduha koji se uživo prikazuju preko televizijskih programa. Ovakve događaje uvek prati veliki broj ljudi, što je za marketing od velikog značaja.
Da li je i novi cepelin – cepelin?
Od lansiranja prvog cepelina pod imenom Pilgrim pa sve do cepelina Spirit of Innovation koji je izašao iz upotrebe 2017. godine, svi cepelini su bili bez čvrste unutrašnje strukture. 2014. godine GoodYear je počeo da ih zamenjuje novom polučvrstom verzijom.
Polučvrsti cepelini imaju čvrstu kobilicu ili rešetku koja podupire balon po dužini. Oni imaju čvrst unutrašnji okvir i mada tehnički to više nisu cepelini, GoodYear ih i dalje tako naziva.
GoodYear cepelin ponovo na evropskom nebu
U Americi ima nekoliko baza za ove letelice i one su smeštene u Floridi, Kaliforniji i Ohaju. Do 1972. godine krstarenje se obavljalo samo u Americi, a od tada njihova flota se proširuje i postaje internacionalna. Te godine je cepelin pod imenom Evropa poleteo sa aerodroma Kardington u Velikoj Britaniji. Kasnije je dobio bazu u Italiji.
Po Evropi je leteo sve do 1986. godine prateći ključne moto događaje. Pored ovih takmičenja, snimao je i fantastične građevine i pejzaže koje je nadletao. Takođe je 80-ih godina prošlog veka prisustvovao dvema britanskim kraljevskim svadbama.
2020. godine obeležen je povratak ove vazdušne letelice u Evropu. Povratak je najavljen na prošlogodišnjoj čuvenoj internacionalnoj trci 24 časa Le Mana. Ovo je najstarija i najprestižnija trka sportski automobila na svetu. Pored ove trke, cepelin će pratiti i mnoge druge sportske i moto događaje.
Ovaj propagadni leteći “alat” može se doživeti i kao fenomenalna avantura. Pored posade, cepelinom putuju novinari izveštači i neki drugi specijalni putnici. Svima njima može biti zajednički osećaj uzbuđenja, pa i privilegije što se nalaze na letu. Jer, malo je onih koji su u prilici da prokrstare ovim cepelinom i sa te visine posmatraju kreaciju koju su u saradnji stvorili priroda i čovek.
Nastaviće se….
U nastavku čitajte o tome od kojih delova se sastoji cepelin i kome je sve dopušteno da leti ovom magičnom letelicom.
Pročitajte povezani članak – Zanimljivosti iz kompanije GoodYear.
Aktuelnu ponudu guma pogledajte na sajtu Internet Prodaja Guma.