Broj poginulih i teško povređenih u nesrećama koje su uzrokovali problemi sa gumama znatno je povećan u 2011. godini, za razliku od konstantnog pada prethodnih godina. Ovaj alarmantan podatak objavila je britanska Nacionalna služba za bezbednost u saobraćaju: ukupno 205 ljudi poginulo je ili je ozbiljno povređeno u saobraćajnim nesrećama koje su uzrokovale nedovoljno napumpane, neadekvatne ili oštećene gume.
“Ovi podaci veoma su zabrinjavajući, posebno ako imamo u vidu da je broj žrtava u svim saobraćajnim nesrećama porastao prvi put posle mnogo godina”, izjavio je Stjuart Džekson, predsednik organizacije TyreSafe, i dodao: “To znači da bi vozači trebalo češće da kontrolišu stanje svojih guma. Oktobar je mesec bezbednosti guma i savršen je trenutak da se iste dobro provere u cilju smanjenja ove negativne brojke”.
U sklopu oktobarske kampanje, na hiljade servisa širom Velike Britanije nudi besplatnu proveru guma.
Uprkos dosadašnjim naporima industrije guma da edukuje vozače o važnosti redovnog održavanja guma, zanemarivanje ovakve vrste kontrole nastavlja da bude problem.
“Razumemo da je kriza i da teška ekonomska situacija prisiljava neke vozače da gume koriste duže nego što bi trebalo ili da ih krpe na razne načine. Međutim, kada se radi o ljudskim životima, ne smeju se praviti kompromisi. Kada na ovaj način pokušate da uštedite koju paru, uglavnom ćete kasnije morati da platite znatno više.”, rekao je Džekson. On je dodao i da će nekoliko minuta koje potrošite na proveru stanja guma moći ne samo da vam pomogne da uštedite novac, već će vam pomoći i da vozite bezbedno tokom zimskih meseci.
Izvor: blackcircles.com
imam jedno pitanje,na koliko bara treba da pumpam gume dimenzija 215-55-16?
zimske gume su dobra stvar,
šteta je što to predstavlja veliki finasijski napor za mnoge
Milane evo tablice , http://www.autohrvatska.hr/hr/ah_dijelovi/catalog/korisne_informacije/info_4.aspx
Naravno ja sam pristalica da se pneumatici duvaju kao kada ste opterećeni. Nekako auto je vozljivi i diretniji na volanu, zato što pneumatik ima manja bočna uvijanja. Ako se gume ne duvvaju azotom, javljaju se razlike u pritiscima, jer se guma zagreje, pravilo kaze ako su pneumatici zagrejani ( vozili se preko pola sata) pritisak ide 0,2 bara niže.
Moje iskustvo govori da gume sa manje od 3 milimetra šare, gube svoje vozne karateristike, mnogo je duži zaistavni put, proklizavaju pri malo grubljim pokretanju vozila, mnogo su lošije u bočnom držanju ( kada deluje centrifugalna sila) tačnije kada ste u krivini.
Naravno ko sebi može da priušti dva seta guma – tačkova. To treba i da učini. Da ima svoj zimski i letnji set, jer zimska guma ima svoju efikasnost ispod 7°C a preko toga je kao žvakaća guma, izjednačava se sa lošom letnjom gumom, tako i letnja guma u zimskim uslovima. Univerzalne gume nisu za naše podevlje, one su namenjene severnoj Kanadi i Rusiji zbog niskih letnjih temperatura. Mnogi testovi ukazuju na to.