Činjenica je da se neke gume bolje ponašaju na vlažnoj podlozi. Te gume su tako idealne za kišne dane, ali to ne znači da kada padne kiša, brže-bolje, treba da montirate novi, „kišni“, set guma. Možda već imate gume idealne za kišu, a da to ne znate.
Najjednostavnija podela guma za putnička vozila je na letnje i zimske. Glavne razlike između ove dve vrste guma su u smesi od koje su napravljene i specifičnom dizajnu gazećeg sloja. Pojam „kišna guma“ odnosi se na letnje gume čiji sastav garantuje odlično ponašanje na mokroj podlozi. „Guma za kišu“ napravljena tako da se gazeći sloj „lepi“ za mokre neravnine na putu. Takva guma bolje se ponaša na neravnom putu kada pada kiša i kada je mogućnost od proklizavanja povećanja.
Vremenski uslovi nisu uvek savršeni za vožnju. Statistika kaže da u proseku Evropa ima oko 140 kišnih dana godišnje i da se preko 30 odsto saobraćajnih nesreća dešava kada pada kiša. Kada pada kiša, javlja se rizik od akvaplaninga – mokar put postaje opasna zona za vozače i tada je dobar izbor gume presudan. Bara koja se u trenutku vožnje nađe ispred gume može uticati na gubljenje prianjanja, što uglavnom dovodi do gubljenja kontrole nad vozilom. Prema najnovijim istraživanjima, 70 odsto evropskih vozača očekuje najbolje prianjanje od svojih letnjih guma.
Zašto su neke gume bolje kada pada kiša od drugih? Uspeh leži uglavnom u upotrebi odgovarajuće smese pri proizvodnji gume, odnosno smese sa više aktivne silike, kao što je silicijum-dioksid koji u velikoj meri koristi Uniroyal. Dezen gazećeg sloja je takođe važan. Usmerena V šara, kao kod gume Uniroyal RainSport 2, omogućava optimalnu distribuciju pritiska na površinu. Samim tim, voda se lakše odvodi sa gazećeg sloja, pa je smanjena mogućnost akvaplaninga. Ovo je slučaj sa gumama sa usmerenom šarom, ali one nisu uvek najbolje rešenje. Takav profil optimalan je za gume sa širinom gazećeg sloja do 215 mm.
Sa druge strane, gume sa usmerenim šarama manje prianjaju na mokroj podlozi, a ovo se posebno može primetiti u toku brze vožnje u krivinama. U poređenju sa gumama sa asimetričnim šarama, gume sa simetričnim šarama imaju otvorenije bokove. To, naravno, povećava sposobnost odvođenja vode sa gazećeg sloja.
Dubina šare takođe je faktor koji utiče na vožnju po kišnom vremenu. Što je šara dublja, veću količinu vode moguće je odvesti sa gazećeg sloja, čime se smanjuje rizik od akvaplaninga. Kočenje na vlažnoj podlozi takođe zavisi od dubine šare. Kada je dubina šare 6,7 mm, zaustavni put pri brzini od 100 km/h kraći je od 29 metara, dok je sa gumama čije su šare pliće od 1,6 mm, ovaj put duži za u proseku 44 odsto.
Internet Prodaja Guma u svojoj ponudi ima veliki broj letnjih guma.
Izvor – Oponeo