Iz velike Rusije, iz grada Jaroslava, dolazi nam vodeća ruska fabrika guma – Holding korporacija CORDIANT. Njihove gume prvi put su se pojavile na našem tržištu tokom 2011-te godine, a odnos cena/kvalitet bio im je više nego prihvatljiv. Mada je brend bio nepoznat, gume su bile razgrabljene.
Situacija danas izgleda ovako – korporacija se sastoji iz tri fabrike i pet podružnica, a po podacima od pre nekoliko godina, od ukupne godišnje proizvodnje guma na nivou Rusije, ova kompanija ostvaruje 21,8%, što se izjednačava sa 8,7 miliona komada. Proizvodnja obuhvata putnički, džipovski, poluteretni i teretni program koji se prodaje preko distribucione mreže, koja obuhvata preko dve stotine partnera u svim ruskim regionima. Od ukupne proizvodnje, oko 20% proizvoda izvozi se u oko pedeset zemalja širom sveta.
CORDIANT korporacija raste i značajne sume ulažu se u investicione projekte. Aktuelni strateški razvojni putevi podrazumevaju postepeno povećanje kapaciteta za proizvodnju putničkih i poluteretnih guma do 10 miliona komada na godišnjem nivou, zaključno sa 2017-tom godinom, kao i investiranje u dodatne objekte za proizvodnju metalnih kablova za gume. Jedan od glavnih projekata je i uspostavljanje postrojenja za proizvodnju čvrstih metalnih kablova za teretne gume i pokretanje proizvodnje čeličnih pojasa za gume. Naravno, tu je i investicioni program u smislu povećanja kapaciteta, što vodi ka daljem rastu holding korporacije za oko 40% tokom 2018-te godine.
Veliki planovi ukazuju na spremnost da se uhvate u koštac sa orgomnim svetski tržištem i ponude prava rešenja za određene situacije koje postoje u nemalom broju zemalja. Ova spremnost proizašla je iz iskustva ruskog naroda i dugogodišnjeg socijalističkog perioda koje je ostavilo za sobom brojna nasleđa. Jedno od njih su i postojeći putevi, način gradnje, kvalitet i održavanje.
Kao odgovor na ovakvu realnost, konstruisane su gume koje se suočavaju i vrlo uspešno nose sa putevima u Rusiji, koji su na mnogim deonicama lošiji čak i od naših, neredovno održavanih i dotrajalih. Ako bismo se upustili u poređenje CORDIANT guma i onih koji po kvalitetu spadaju u premijum kategoriju, bavili bismo se uzaludnim poslom. Bilo bi to kao da upoređujemo Yugo i recimo BMW – i jedno i drugo vozilo služe istoj svrsi, ali sve ostalo, od veličine, preko udobnosti i brojnih drugih performansi, pa sve do cene, zaista nije za poređenje. Uprkos ovome, biramo proizvod kojim možemo da postignemo ono što želimo, kao i ono što možemo da platimo. Slično je i sa gumama. Ukoliko želimo da se izborimo sa neočekivanim rupama na putevima i da savladamo različite površine po kojima naležu naše gume, CORDIANT će se pokazati kao odličan i pouzdan saveznik.
Spomenuli smo prvi kontigent guma koji je kod nas stigao pre nekoliko godina. Gume su bile jeftine. I mada po malo plastične, bilo je i onih vozača koji su se nakon dve kupljene gume, vratili po još dve. Uvezene gume vrlo brzo su se rasprodale, nakon čega je nastupilo zatišje kada su nove količine u pitanju.
Nedavno je CORDIANT ponovo ušao u našu zemlju, ovog puta sa novim dezenima i kvalitetnijim gumama od prethodnih. I, kako smo već pomenuli, idealnih za uslove vožnje koje pružaju naši kolovozi. Sticajem čudnih okolnosti, izgleda kao da neko posredno misli i na nas. Ovde se naravno osvrćemo na proizvođače ovih guma koji se prilagođavaju datim okolnostima u kojima žive i voze. Tu smo negde slični.
U sledećem članku upoznaćemo vas ukratko sa dezenima guma koje ćete susretati na našem tržištu.
Kupio Kordiant letnju gumu i nisam zadovoljan. Bučne su kao zimske gume. Prethodno sam koritio Tigar Siguru i bio sam zadovoljniji.