Kada volan u vašem automobilu podrhtava, a celo vozilo se trese pri malo većoj brzini, to uglavnom znači da točkovi nisu izbalansirani i da što pre treba da posetite majstora.
Balansiranjem guma uravnotežuju se mase točkova na različitim stranama iste osovine dodavanjem tegova na felnu. Guma se uravnotežuje olovom, pločicama ili bušenjem. S obzirom na to da postoji više vrsta felni, pri balansiranju koristi se više vrsta olova. Ono koje ne odgovara datoj felni, otpada sa nje.
Svaki put kada se gume prvi put montiraju na točak, ali i kada se nakon popravke ponovo montiraju, moraju se balansirati.
Preporučuje se balansiranje sva četiri točka, jer se efekat drmanja vozila može javiti i ukoliko su prednji točkovi balansirani, a zadnji nisu.
Postoji statičko i dinamičko balansiranje. Za prvo majstori kažu da je bolja varijanta jer se točkovi postavljaju u bilo koje tačke i ne vodi se računa o položaju. Dinamičko balansiranje, kažu, ima jednu manu; ako se točak skida mora da se vrati na iste tačke gde je bio.
Ako je guma ili felna iskrivljena, kod obe vrste balansiranja javiće se podrhtavanje vozila pri određenim brzinama (između 80 ili 90 km/h odnosno 100-110 km/h), ali pre ili posle tih brzina nestaje.
Prednost balansiranja, osim udobne i bezbedne vožnje bez podrhtavanja vozila, u tome je što se gume troše sporije i ravnomernije, ne stradaju ležajevi, čuvaju se amortizeri i ostali delovi koji čine sistem oslanjanja vozila.
Svaki put kada se gume montiraju na točak i kad se ponovo stavljaju nakon popravke moraju se balansirati.
Ipak, imajte na umu da redovnom kontrolom guma možete sprečiti eventualne neprijatnosti na putu.
Naučite da tumačite oznake na gumama
Kada volan u vašem automobilu podrhtava, a celo vozilo se trese pri malo većoj brzini, to uglavnom znači da točkovi nisu izbalansirani i da što pre treba da posetite majstora.
Ako je guma ili felna iskrivljena, kod obe vrste balansiranja javiće se podrhtavanje vozila pri određenim brzinama (između 80 ili 90 km/h odnosno 100-110 km/h), ali pre ili posle tih brzina nestaje.
– Dodajte da moze da se javi i na manjim brzinama , a uzrok je kriva guma ili felna , te potrebno krive-stepenaste gume zameniti , ili udarenu felnu zameniti.
– Udarena felna obicno ce manje vibrirati na zadnjoj osovini , mada je pametnije istu zameniti.
Pozdrav
adame ne siri informacije polu istinito, nije da nisi u pravu ali si se pomolio u pogresnoj crkvi
Naravno da je u pravu. Kada auto trese, tacnije ljulja na malim brzinama onda je to do gume, a na vecim moze biti balans i ne mora. Najcesce ljudi kod nas majstora dolaze da balansiraju tovkove a ono nije do toga.
Jovice, pozdrav!
Danas nam se javio jedan vozač i izneo nam svoj problem – volan mu trese pri brzini od 120 km/h pa naviše.
Odbacio je kao uzrok neizbalansirane točkove ili krive felne pošto mu je nekoliko vulkanizera dalo isto mišljenje, a to je da su u pitanju same gume.
Gume će biti poslate na reklamaciju, pa ćemo dobiti o ovoj temi i mišljenje eksperata; zaista smo nestrpljivi da ga čujemo.
Očigledno je da svuda postoje određena pravila po kojima se vladamo, ali isto tako i različita iskustva koja odstupaju od tih pravila.
Ukoliko vas interesuje, možete da posetite sajt vlasnika vozila Moja garaža http://www.mojagaraza.rs/ na kome se raspravlja o ovoj i sličnim temama.
A sta ako nisu ni gume. Sta ako je problem do trapa. Ja sam rekao da su gume na manjim brzinama a na vecim je felna, balans ili nesto oko trapa. Do sada u svom iskustvo od preko 10 godina nikad nisam pohresio. Dolazili su ljudi kod mene da im palansiram i uvek pitam na kojoj brzini trese. Kada mikazu usmem stavim na masinu i okrenem tocak sa postojecim tegovima ako je dobro onda ga upustim da proveri trap. Zna da trese i ako je npr, nosac motora otisao, ako je otiso nosac menjaca i tako neke stvari.
„Kada mikazu usmem stavim na masinu i okrenem tocak sa postojecim tegovima ako je dobro onda ga upustim da proveri trap. “
E tu gresis. Na balansu mozes da uradis gumu i felnu lepo ali ako guma ima grbu ili ispupcenje na gaznoj povrsini to na balasu neces videti a auto ce da trese na malim brzinama.
Meni vrlo malo pdrhtava volan pri brzini od 30-40km/h pa onda se ponavljajaca vibracija na 80-90km/h pa opet na 110-120km/h… posle ide normalno do 150km/h dalje nisam isao 🙂
Pozdrav Igore, proveri svakako kod vulkanizera da li su točkovi dobro balansirani. 🙂
Meni je na kecu tresao na preko 90 koje god gume da stavim i sto veca brzina vise trese… 🙂
Pozz .problem sa novim ljetnim gumama i felne isto nove vožene jednu sezonu bez problema,i sad kad sam ih ponovo namontirao na nekih 130 počne lagano tresti.zimske isto nove nista nije treslo.
Pozdrav Gospodo,imam problem kao i sto se prica o temi,na 80-90 isto i mene trese ceo auto bio sam kod 2 auto mehanicara balansirali gume i sve to i kazu da nije do gume vec do neceg drugo,moze mi neko pomoc sta moze drugo bit.poz i igodno vece svima