Sa marketinške tačke gledišta, ime brenda vredi pravo bogatstvo. Za svaku kompaniju ono predstavlja neprocenjivi kapital, koji uključuje reputaciju, istoriju i tradiciju. Šta znače imena čuvenih brendova u industriji guma? Čime su se rukovodile, sada već vrlo uspešne kompanije, kada su davale imena svojim proizvodima? Po kome ili čemu su dobili ime koje nose? U redovima koji slede, videćemo da se ideje prilično razlikuju.

Čuveni Michelin, Pirelli i Dunlop

Mnoge kompanije koje u današnje vreme uspešno posluju, nose naziv po prezimenu osnivača. Za njih možemo biti sigurni da je njihova istorija stara više od jednog veka. U dalekoj prošlosti, inicijativa u oblasti industrije, i to ne samo u oblasti gumarstva, imala je u svom začetku individualni karakter. Bila su to privatna preduzeća izuzetnih pojedinaca. Stoga, kada pogledamo najveće kompanije i lidere u oblasti gumarstva, uočićemo da mnoge nose naziv po svom osnivaču.
 
Francuski Michelin je preduzeće koje su osnovala dva brata, Andre i Edouard Michelin. Oni su preuzeli kompaniju Michelin & Cie, koju je osnovao njihov deda još 1832. godine. Italijanski Pirelli osnovao je Giovani Battista Pirelli, dok je japanski Bridgestone osnovao Shojiro Ishibashi.

On je jedinstven u  ovoj kategoriji. Ishibasi je, razmišljajući o internacionalnom poslovanju, shvatio da treba da osmisli univerzalni naziv koji će svima zvučati dobro. Sa tom namerom, doslovno je preveo svoje ime na engleski jezik. Ishibashi znači „stone bridge“, pa je zamenom mesta ove dve reči, nastao Bridgestone.

BF Goodrich, kao prvi proizvođač guma u Americi, osnovan je 1869. godine. Bila su to davna vremena u kojima su automobilska i gumarska industrija kakvu danas poznajemo, zvučala kao naučna fantastika. A iza ove kompanije, kao osnivač, stoji Benjamin Franklin Goodrich. Iza guma Firestone, pronaći ćemo pionira američke industrije, Henry Fireston-a. Ovde ćemo pomenuti još neke pionire u ovoj industriji, kao što su Edvin S. Kelly osnivač guma Kelly i Ira J. Cooper, osnivač Cooper – a. Nemački lider moto guma Metzeler, nosi ime po svom osnivaču Robert Friedrich Metzeler-u. I konačno, jedan od najvećih inovatora u istoriji razvoja ovog sektora, bio je John Boyd Dunlop.

Ko stoji iza imena Kleber i Goodyear

Kada su u pitanju kompanije koje su nastale krajem XIX i tokom XX veka, uočavamo da se imena brendova i njihovih osnivača razlikuju. Stoga nam na prvi pogled može biti pomalo zbunjujuće poreklo kompanija poput Goodyear, Kleber i Barum.

Krenimo sa brendom Goodyear. Američkog giganta osnovao je Frank A. Siberling u državi Ohajo. Charles Goodyear, otac vulkanizacije gume, umro je 40 godina pre nego što je osnovana kompanija čiji ime nosi. Siberling je uzeo ime potcenjenog pronalazača i iskoristio njegova dostignuća u građenju brenda kompanije.

Sledeći slučaj je francuski Kleber. Ova kompanija pozajmila je ime od Jean-Baptiste Kleber-a, komandanta Velike Revolucije i Napoleonovog saradnika. General nije imao mnogo zajedničkog sa gumama i umro je 1800. godine. Kompanija koja je danas poznata pod imenom Kleber, poslovala je prvobitno pod imenom Colombes-Goodrich. 1945. godine,  bila je smeštena u Parizu u Aveniji Kleber i po njoj dobila novo ime. Tako je general Kleber indirektno postao zaštitnik ovog brenda.

I konačno, treći primer je češki Barum. Kompanija je nastala 1945. godine, spajanjem tri fabrike koje su proizvodile proizvode od gume – Bata, Rubena i Mitas. Ime je dobila povezivanjem prvih slova ova tri imena.

Navođenjem ovih kompanija tek smo načeli ovu zanimljivu temu. I videli smo zaista da ime brenda vredi pravo bogatstvo. A u nekom od sledećih članaka, videćemo kakav uticaj su imali na imena popularnih brendova istorijski i mitski likovi.

Pratite nas i  dalje….

Akutelnu ponudu guma možete pronaći na sajtu Internet Prodaja Guma.

0 komentara

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?