Japanski proizvođač guma Bridgestone lansirao je u januaru mesecu 2015. novu EVO liniju on/off radijalnih guma za kamione i autobuse. Nosivost guma je povećana da bi građevinske i rudarske mašine koje takođe koriste ove gume, mogle da nose veće terete, a da se pri tome ne umanje performanse, otpornost na posekotine i dug životni vek guma.
EVO linija guma takođe je označena M+S oznakom i alpskim simbolom, koja znači da su to guma za sneg u skladu sa regulativom UN R117.02.
„Povećanjem kapaciteta nosivosti naše linije guma Bridgestone je unapredio ukupnu efikasnost korišćenja teških vozila, bez smanjenja životnog veka gume,“ rekao je Harald Van Ootegham menadžer planiranja marketinga Bridgestone evropske komercijalne službe.
Novu liniju čine sledeće gume:
• M840 EVO u dimenzijama 13R22.5 and 315/80R22.5 (sve pozicije, on/off road)
• L355 EVO u dimenzijama 13R22.5 and 315/80R22.5 (pogonska osovina, on/off road)
• M748 EVO u dimenzijama 385/65R22.5 (prikolice, on/off road)
• L317 EVO u dimenzijama 13R22.5 (sve pozicije, on/off road)
Oni koji koriste ove gume biće, u poređenju sa standardnim gumama, u mogućnosti da podižu teret veći za 0.5 tona po osovini za jednostruku montažu (dve gume na jednoj osovini), odnosno 2.6 tone za dvostruku montažu (4 gume na jedoj osovini).
Bridgestone je saopštio da je veći kapacitet nosivosti postignut bez umanjenja prednosti performansi kao što su: izuzetna trajnost, otpornost na posekotine i separaciju delova gume i jaka karkasa koja daje mogućnost protektiranja i produžen životni vek gume.
Struktura EVO guma je ojačana da bi mogle da održe skelet gume uz minimalne deformacije tokom upotrebe, i sačuva elastičnost koja je neophodna za izvođenje zahtevnih on/off operacija. Na vrhu ojačane strukture pete gume, Bridgestone je koristio tehnologije talasastog pojasa, koji poboljšava stabilnost i trajnost.
Na evropskom tržištu Bridgestone M840 EVO, L355 EVO and L317 EVO raspoložive su od januara 2015, a M748 EVO od marta ove godine.