„Run flat“ gume su dizajnirane na takav način da ne ispuštaju vazduh kada se probuše, čime omogućavaju da nastavite da vozite ali smanjenom brzinom (do 90km/h) i ne duže od 150-300 km u zavisnosti od vrste gume.

„Run flat“ gume su se pojavile na tržištu 90-ih, kada su pre svega predstavljale rešenje za sportske automobile u kojima nije bilo mesta za rezervnu gumu. Zbog sigurnosti i praktičnosti koje pružaju, vremenom su postale sve popularnije i među drugim vrstama putničkih automobila.

Run-flat gume SLIKA 2

Postoje tri osnovne tehnologije u proizvodnji „run flat“ guma.

„Self-supporting“ gume se proizvode sa mnogo čvršćim stranicama, tako da mogu da izdrže težinu vozila čak i kada je pritisak u njima drastično smanjen. Kod ove vrste „run flat“ guma stranice su napravljene od više slojeva gume i žice otporne na zagrevanje što sprečava da se stranice deformišu. „Self-supporting“ gume se najčešće koriste na putničkim automobilima i SUV vozilima, i omogućavaju da nakon defekta na gumi pređete još 90 km brzinom od oko 80km/h, tj. do najbližeg vulkanizera.

„Self-sealing“ gume sadrže dodatan sloj posebnog sirovinskog sastava koji ima tu osobinu da se sam zapuši u slučaju da je rupa na gumi nastala zbog eksera ili šrafa. Na ovaj način, ispuštanje vazduha je potpuno sprečeno ili je svedeno na najmanju moguću meru, pa gumu nije potrebno dodatno popravljati.

„Auxiliary-supported“ gume imaju dodatni noseći prsten na točku, koji nosi težinu vozila u slučaju da se pritisak u gumama smanji usled defekta. Ovaj „run flat“ sistem ima prednosti u odnosu na druga dva kad je kvalitet vožnje u pitanju, ali je njegova cena veća usled potrebe da pored specijalnih guma imate i specijalne točkove, što za sada ograničava njegovu široku upotrebu.

U zavisnosti od dizajna, neke „run flat“ gume imaju bolje vozne karakteristike u poređenju sa standardnim gumama, a ima i onih kod kojih to nije slučaj. Neke imaju i do 20% veći otpor pri rotaciji, zbog dodatnih elemenata u strukutri i veće mase, što može da utiče na potrošnju goriva. Kod drugih „run flat“ guma, ojačana strukutra stranica smanjuje deformisanje i otpor pri rotaciji, pa samim tim i potrošnju goriva. Takođe je razliku u težini između „run flat“ i standardnih guma moguće kompenzovati odsustvom rezervnog točka i dizalice.

1 Komentar
  1. Dragan 11 година ago

    Nesto najbolje sto je sa gumama napravljeno…..

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?