Mada je skoro tri decenije stariji od japanskog giganta BRIDGESTONE, gume DAYTON su najmanji i najmanje poznat član ove velike grupacije.
Osnivač DAYTON–a bio je John C. Hooven, penzionisani vojnik i poznati lokalni biznismen. Pre nego što je 17. maja 1905. godine u Hamiltonu, Ohajo osnovao ovu komapniju, bio je uključen u poljoprivrednu modernizaciju i proizvodnju poljoprivrednih mašina.
Kao glava DRC-a, prve dve godine uspešno je proizvodio gumene proizvode kao što su baštenska creva, kišni mantili, zaptivci i različiti elementi koji se koriste u industrijskoj mašineriji.
Nastanak prvih guma Dayton
1908. Godine Hoovenu je mladi pronalazač John A. MacMillan sugerisao da bi proizvodnja guma donela komercijalni uspeh kompaniji. Zaista, MacMillan gume donele su slavu i značajan profit DAYTON-u.
1913. godine kompanija je proširila svoju ponudu nudeći elegantne gume sa belim bočnim zidovima.
MacMillan je tako započeo karijeru. Unapređen je u generalnog menadžera, a ubrzo nakon toga u predsednika kompanije. Uz njegovo vođstvo, izgrađena je 1917. godine velika fabrika u Pensilvaniji. Proizvodnja je počela samo godinu dana kasnije, a 1920. proizvodilo se sa punim kapacitetom.
DAYTON pod vođstvom Freedlandera – proširenje tržišta
Još jedna važna figura u istoriji ove komapnije je A.L. Freedlander, prvi menadžer fabrike u Ohaju. On je uveo koncept diversifikacije, tj. proširenje proizvodnog programa uključivanjem novih proizvoda koji su se razlikovali od dotadašnjih (tekstil, sport..).
1936. Freedlander je postao novi predsednik DAYTON – a, a njegova karijera trajala je 52 godine. Veliki planovi koje je imao, prekinuti su izbijanjem Drugog svetskog rata, kada su se fabrike preusmerile na vojnu proizvodnju.
Dayton promene – DAYCO i preuzimanje od strane FIRESTONE-a
Tokom 1950 – ih kompanija počinje da se širi u SAD – u.
1952. godine kupila je korporaciju Hawthorne u Kaliforniji koja je proizvodila dušeke, jastuke i prekrivače.
1957. godine postaje vlasnik kompanije Cadillac, koja je proizvodila plastične cevi, limove i čamce.
Krajem decenije preuzimaju kompaniju Hardman Aerospace, koja je proizvodila avionska sedišta, unutrašnje delove, kočione pločice, gumena creva ojačana čeličnim vlaknima…
1959. godine DAYTON gume pojavljuju se na indijskom tržištu.
U 1960. godini Dayton je promenio ime u DAYCO Corporation, i postao ogranak novog koncerna. Godinu dana kasnije, preuzet je od strane FIRESTONE–a, giganta SAD – a.
Treba imati na umu da su osim poslovnih aktivnosti, inžinjeri u DAYTON-u bili dobro poznati po inovacijama, pa je ova kompanija bila jedna od prvih u SAD koja je proizvodila tubeless gume.
Dolazak pod okrilje BRIDGESTONE-a
1973. uveden je simbol lava, koji je korišćen kao maskota dugi niz godina prilikom reklamiranja brenda. Kreirao ga je Chick Noreau, a tih decenija njegova popularnost bila je izjednačena sa popularnošću Miki Mausa.
1988. DAYTON i FIRESTON dolaze pod okrilje BRIDGESTONE-a.
U početku je ovaj korak omogućio DAYTON-u da nastavi da se razvija. Počeli su da proizvode gume za sportska i za teretna vozila. Međutim, narednih godina važnost brenda na svetskom tržištu je opala.
2015. godine pojavljuje se nova linija guma DAYTON i tako postaje najvažniji BRIDGESTON-ov brend u budžet segmentu. U današnje vreme povremeno se mogu pronaći i na našem tržištu, ali nisu zastupljene u velikoj meri. Videćemo u narednom periodu da li će napraviti neki značajniji proboj i kod nas.
Po kvalitetu se izjednačuju sa gumama TIGAR i SAVA.
Aktuelnu ponudu guma potražite na sajtu Internet Prodaja Guma.