Gde god se spomene kupovina polovnih guma, stvara se rasprava: bilo u automehaničarskoj radnji ili na automobilskim forumima. Jedni ih brane, a drugi su apsolutno protiv toga.
Pristalice preporučuju kupovinu polovnih guma navodeći činjenicu da one uglavnom stižu sa kontinenta gde je zakon o dubini šare drugačiji. Takođe tvrde da su za cenu po kojoj se polovne gume prodaju sasvim dobre.
Protivnici su prilično zadrti i ističu nekoliko zanimljivih stavki. Najpre se pitaju: zašto je savršeno dobra guma skinuta sa vozila? U kakvu saobraćajnu nezgodu je taj automobil bio umešan? Da li su gume bile uzrok saobraćajne nezgode? Kako da budemo sigurni da guma nema neka oštećenja koja se ne vide golim okom?
Ne možemo reći da su obe strane u pravu, a ne možemo ni poreći njihove stavove.
U Velikoj Britaniji, u Birmingemu, odrađena su istraživanja na malom uzorku koja su donela zabrinjavajuće rezultate. Došlo se do saznanja da većina polovnih guma nije ispunilo najminimalnije uslove; neke su imale zabijene eksere, nelegalnu dubinu šare, neadekvatne bočne oznake, a jedna guma bila je stara čak 17 godina!
Ovo testiranje nije bilo previše iscrpno: za potrebe istraživanja kupljeno je 10 i poslato 6 naizgled dobrih polovnih guma u TyreSafe. Zanimljiva činjenica je da je kod svih 6 guma nakon testiranja rentgenom uočeno manje ili veće oštećenje koje bi moglo da uzrokuje nezgodnu na putu.
Naravno, za ovakvo testiranje potreban je veći uzorak, ali je zabrinjavajuće saznanje da su kod svih testiranih polovnih guma uočena oštećenja koja se ne vide golim okom ili standardnom proverom. Ovo je najbolji razlog da dobro proverite polovnu gumu koju kupujete ili razmislite o kupovini nove.
Izvor: www.tyrereviews.co.uk
vec 6-7 godina vozim iskljucivo polovne gume,kad stignu vozila iz uvoza skine mi covek sta meni treba ili lokalni vulkanizer mi uvek ostavi dobru robu,za 80 eura kupim sve cetiri gume i vozim ih po par sezona i nikada nisam imao nikakav ni najmanji problem,tako da ih svima toplo preporucujem. a poceo sam kupovati polovne gume posle kupovine novih tigar sigura koje su se olinjale za manje od 10 000 km i tada sam resio da ne kupujem nove, trenutno su mi na autu yokohama polovne su imale 7,5mm i posle tri godine sara je pala na 5mm znaci vozicu ih i sledece leto pa vi vidite dal se ne isplati kupiti polovne gume.
pitanje je i kolko su polovne gume stare i koliko su zbog toga izgubile na kvalitetu
nisu ni one sve iste
A da li neko dovodi u pitanje bezbednost polovnih automobila koji stizu iz inostranstva? Da li neko kaze da oni nisu bezbedni jer su stari i skeniranjem je utvrdjeno da ugrozavaju bezbednost prolaznika? Svi zinuli za polovne gume, a sto vozimo sve polovnjake sto su presli 300.000km pa vraceni na 130.000, to nikome nije problem? Dajte svi da kupujemo samo nove automobile, pa onda pricajte kako treba i nove gume!
NIKAD VISE POLOVNE GUME
Meni se dogodilo da mi je polovna „odlicna guma“ popucala po obodu, raspala se samo dan posto sam se vratio sa puta pri cemu sam 400 km auto puta presao brzinom preko 160 km/h.
Sta bi se dogodilo da mi se to dogodilo u voznji? Za par hiljada dinara po gumi ne zelim da stavljam glavu u torbu.
Kome su pare bitnije od glave nek kupuje polovne gume, nemam nista protiv, ali takvom odlukom u torbu se stavljaju i glave ostalih ucesnika u saobracaju
Pa Nikola, na svim gumama postoji indeks brzine, tj. najveća dozvoljena brzina , ako si vozio brze nego što je predvidjeno za gumu, naravno da je ispucala, to bi ti se desilo i sa novom gumom !!!
@dusko potpuno pogresno razmisljanje… bilo koja nova guma ima indeks brzine barem T što je 190km/h, vrlo često i H ili V. 160kmh je odavno prevaziđeno ograničenje za gume za putnička vozila. I to je sa nekim koeficijentom sigurnosti. Pa ti kupuj i dalje polovne gume 😉
Ko vozi lagano, penzionerski ili kako vec zelite nazvati taj stil, RELATIVNO se ne izlaze riziku dok ne dodje do neke iznenadne situacije, kao profesionalni vozac koji je za volanom vec skoro punih 20 godina tvrdim da je razlika izmedju novih i godinu-dve dana starih guma vec tolika da moze da se govori o razlici izmedju zivota i smrti, pri tom se moram sloziti sa nekim komentarima odavde u smislu da kao sto yugo nije auto ni tigar nije guma, shodno tome-dalje zakljucite sami…ja cu uvek potpisati da nova i dobra guma glavu cuva i leti, pogotovu zimi….
evo da i ja kazem koju rec, kada sam kupio auto na njemu su bile par meseci stare napred sava eskimo a pozadi tigar wintera auto je u pitanju golf 3, znam da sam u jednoj kisi jedva glavu sacuvao, jer sam verovao da ce gume baz zbog dubine sare prijanjati za asvalt sto nisu radile. a iste te gume su se izlizale posle recimo nesto manje od 10 000km, toliko o kvalitetu i dugovecnosti, sa drugge strane na drugom autu mercedes 190 pozadi imam kleber zimske neznam tacnu oznaku a mrzi me da sada izlazim napolje da pogledam, kupljene su kao polovne pre 7 godina a evo i dan danas su na autu bez i jednog milimetra manje sare nego sto su kupljene, auto je u mendjuvremenu presao neko ce reci malo ali oko 50-60 000km, a te iste gume ko zna koliko puta su slajfovale bas zato sto je auto zadnja vuca. a treca stvar letos sam kupio NOVE gume za kamion optimus cargo power platio ih posteno, datum proizvodnje je 12 nedelja ove godine ja ih kupio krajem aprila ove godine, kamion do sada presao oko 30 000 od 4gume 2 su pukle po vencu tako da ih je nemoguce zakrpiti. a imao sam pre polovne koje su kada se podpuno izlizu da se naziru zice, takve mogle da idu jos, i da za nedaj Boze, ono sto se kaze mogu da posluze da se dodje kuci, a ove nove sa 2cm sarom su popucale kao od sale.
Kupujem samo nove gume, i zimske i letnje. I moje su već polovne kad ih stavljam i skidam svake sezone, doduše cele točkove. Nikada ne dozvolim da budu starije od 7 godina, čak i kad su malo prešle. Ako polovna gume nije previše stara po godini proizvodnje i po dubini šare, ako vizuelno izgleda zdravo, ne vidim zašto ne bi mogla da se koristi neko vreme.
Nova guma je nova guma, ali ne msilim da je katastrofa ako nađeš pristojnu polovnu gumu.
Jugo jeste auto !!!
JA SAM DO MAJA VOZILA MOG DŽIPA SA POLOVNIM GUMAMA,SAD SAM UZELA GOODRICH GUME SA VELIKIM KRAMPONIMA,I MOGU REĆI DA NISAM POGREŠILA!!!! SA OVIM TEMPOM KOJIM JA VOZIM I KOLIKO JA VOZIM TRAJA ĆE 20 GODINA,ALI KAKO SE PONAŠA VOZILO NA SVIM PUTEVIMA I U SVIM USLOVIMA NEMOŽE SE USPOREDITI SA ONIM OD RANIJE.ZA VREME KOJE ĆE TRAJATI PROMENILA BIH POLOVNE BAR 4 PUTA,PA FINANSIJSKI BI BILA NA ISTO,ALI AKO GLEDAM SIGURNOST SVOJE PORODICE NIJE ISTO.JESTE DA JE SKUPO,ALI ŽIVOT JE SAMO JEDAN.
ja danas kupim nove gume spustim se dva puta do grada i gume vise ne ispunjavaju nikakve standarde,aje bre pa te polovne gume iz inostranstva su deset puta bolje nego nese gume koje su na vozilu 10 dana jbg oni tamo voze po putu a mi ovde po makadamu nasi putevi i njihovi su neuporedivi
draganeee tu ima puno istine
Ako ovako nastavite, sajt ce biti http://www.internet-prodaja-polovnih-guma.com 😉
Ovo sto pise o rendgenskom snimanju se odnosi na mehur u gumi koji ne retko imaju i nove gume, ili se on brzo pojavi i na novoj gumi. Guma se sa tim mehurom vazduha u strukturi cak i protektira i ne ne bude problem. Najbolje je da ga nema ali ako bismo hteli da se guma sa mehurom ne vozi morali bi da izbacimo bar polovinu guma iz Srbije.
Ivane evo ti mog primera.
Po novom zakonu svi autoplacevi u Srbiji su pri prodaji polovnog automobila duzni da daju pismenu garanciju od godinu dana. Kupim ja 24.9.2012. u Ada porshe seat ibicu sa njihovom garancijom od 6 meseci i 10.000 predjenih kilometara ( prodavac Dejan Stefanovic). Ne znajajuci tada zakon prihvatio sam. Posle izvesnog vremena imao sam niz sitnih kvarova koje sam o svom trosku popravio. Negde oko 24.3.2013. pokvari mi se servo pumpa koja kosta oko 650 evra i naravno zovem da zakazem popravku u ADA PORSCHE, ali ovog puta sam znao slovo zakona. Dok su oni meni nasli slobodan a to je 4.3.2013. auto je izasao iz njihove garancije i ne priznaju mi reklamaciju. To sto kaze ZAKON SRBIJE oni ne priznaju a auto mi je presao svega 5.000 km. Iza svega stoji firma VELT pa ti vidi sta ces… U postupku sam tuzbe zbog zbog ne ispunjavanja zakonske obaveze VELTA i prevare zbog ne davanja zakonske garancije.
Ja na auto kupujem nove gume. 205/55×16 letnje se mogu naći Sava,Fulda,Avon…oko 60-70 eura. Vozim ih oko 2 godine i nikakvih problema nemam. Mnogi faktori utiču na polovnu gumu,od strosti,klase gume do oštećenosti koja nije vidljiva golim okom. Jednom sam kupio polovne Mišelin sa ekstra šarom od prijatelja vulkanizera,stavio na auto i krenuo na put,poslije 300 km, izbacio sam kamen iz bubrega,kad sam se vratio,prodao sam mu upola cijene i kupio nove. Vozači motocikla neće kupiti novu gumu ako je u radnji stajala 2 mjeseca ili je bila izložena suncu. Za kamione koji se voze loko,gdje brzina ne prelazi 60km/h kupi se nova guma,a kad se pohaba, jednom se može protektirati. To je moje lično mišljenje. Mnogi stavljaju nepotrebne ukrase na auta koji su skupi,a voze na polovnim gumama od 20 eura.