Mickey Thompson je bio čuveni američki vozač auto trka XX veka. Popularnost je stekao 1960. godine postavivši novi rekord brzine, vozeći u svom vozilu Challenger 1, brzinom od preko 600 km/h.
Ova legendarna trka održala se u Bonevilu, na severozapadu države Utah u SAD. Na tom mestu se proteže nepregledna ravnica prekrivena slojevima stvrdnute soli, takozvana solana. Na njoj se nalaze staze na kojima se i dan danas održavaju čuvene trke. Pored toga što je učestvovao na trkama, Mickey se bavio promovisanjem automobilskih trka i bio jedan od graditelja raznovrsnih vozila za ovaj sport.
Veliko interesovanje za trke Mickey Thompson je pokazivao već u detinjstvu. Kao devetogodišnji dečak sa velikom pažnjom pratio je trku sportskih automobila na kojoj je John Cobb oborio svetski rekord u brzini. Tadašnji rekord je iznosio 402 milje ili 646,9 km/h. Još tada se Mickey zarekao da će jednog dana taj rekord oboriti.
Ostvarenje sna
Dvadeset godina kasnije bio je spreman da svoj san i ostvari. Za to su mu bile potrebne gume sa kojima može da postigne brzinu od preko 600 km/h. Međutim, kompanije za proizvodnju guma nisu bile voljne da mu ih obezbede. I mada ih je GoodYear na kraju ipak proizveo, Mickey i Gene McMannis, izuzetan inženjer za gume, pokrenuli su sopstvenu proizvodnju guma. Ova kompanija je vremenom postala industrijski lider u proizvodnji off road guma i guma za trke.
1960. godine Mickey je postao najbrži čovek na točkovima, vozeći pri brzini od 406,6 milja ili 653,4 km/h na sopstvenim gumama. Ovim je postao prvi amerikanac koji je oborio pethodno postavljeni rekord.
Šampion, inovator, tehničar!!!
Po prirodi je bio odlučan, radoznao i kreativan, što ga je vodilo ka životu punom otkrića i inovacija. Njegova brojna postignuća su promenila svet moto sporta.
1963. godine uradio je inovaciju postojećih guma za trke. Poboljšanja postojećih guma postigao je tako što je koristio mekšu gumenu komponentu i niži profil. Ovo je dovelo do povećane stabilnosti i novog nivoa visokih performansi. Gume su se iste godine koristile u automobilskoj trci Indy 500 u Indianapolisu, jednoj od najvećih trka na svetu.
Pored toga što je bio čuven kao šampion u trkama, poznat je bio i kao auto tehničar nepogrešivog instinkta.
Zaslužan je za projektovanje i izradu prvog dragstera kod kojeg je pomereno sedište iza zadnje osovine. Ovo je učinio sa namerom da poboljša vuču, jer postojeće trkačke gume nisu mogle da podnesu jačinu motora koji su se stalno poboljšavali.
Sarađivao je sa Fritz Voight-om na izradi vozila čije je celo telo zatvoreno, osim prednjih čeličnih točkova. Ovo vozilo je postiglo brzinu od 473,3 km/h. Znanja stečena preko ovog vozila primenjivala su se kasnije na vozilu Challenger 1, kojim je Mickey postigao gore pomenuti rekord.
Trke terenskih vozila
U svojoj dugoj karijeri, pored trka na stazama, učestovao je i na trkama terenskih vozila.
Pored toga što je bio poznat kao kralj konjskih snaga, uneo je uzbuđenje i u takmičenja terenskih vozila. U svojoj bogatoj karijeri učestovao je u preko deset hiljada trka. Prešao je preko milion milja i osvojio bar po jedno prvenstvo u svakoj od njih. Tu su trke sporstkih automobila, terenskih vozila, sprint automobila, automobila koji nisu namenjeni trkama, automobila koji su namenjeni baš za određene trke i druge.
Tokom svoje karijere Mikey je postavio više rekorda u brzini i izdržljivosti od bilo koga drugog u istoriji automobilizma. Njegov doprinos ovom sportu je višestruk i 1990. godine primljen je u Međunarodnu kuću slavnih moto sportista.
Povezani članak – O legendarnom fići i trci Nacionalna klasa pročitajte na sledećem linku Legenda na četiri točka.
Aktuelnu ponudu guma pogledate na sajtu Internet Prodaja Guma.