Italijanski vozač Frančesko Banjaja odbranio je titulu prvaka sveta u motociklizmu. Vozač Dukatija je u poslednjoj rundi Moto GP šampionata, na trci za Veliku nagradu Valensije, shvatio da je šampion početkom trke, kada sa staze izleteo njegov jedini konkurent za naslov – Horhe Martin. Na kraju trke Banjaja je došao i do pobede u Valensiji i tako na trijumfalan način potvrdio odbranu trona.
U šestom krugu Horhe Martin je inicirao kontakt sa Markom Markezom, koji je inače vozio poslednji put za Repsol Hondu, a obojica su završili u šljunku u prilično ozbiljnom udesu. Srećom, obojica su bili dobro posle pada.
Martinovo izletanje značilo je samo jedno – Frančesko Banjaja je i teoretski odbranio naslov. Pred start trke Italijan je imao 14 poena prednosti u odnosu na Martina, pa mu je za pobedu bilo potrebno i peto mesto, bez obzira na to šta Martin učini. Ipak, posle pada matematika više nije bila bitna.
Vulkanizerski servisi Balkanprogresa
Videlo se da je Martin agresivan i da na sve načine pokušava da dođe do titule. Već na samom startu pokušao je da napadne Banjaju u trenutku kada je on bio na prvoj, a “Peko” na drugoj poziciji. Imali su i kontakt, Martin je dotakao zadnji deo Banjajinog motocikla, ali je Italijan zadržao kontrolu uz dosta muke. Martin je nakratko izleteo sa staze, ali se potom vratio na osmo mesto.
Kako do 10% popusta na auto delove
Kulminacija je praktično viđena na startu, ali daleko od toga da je bilo nezanimljivo na stazi „Rikardo Tormo“. Umalo je pobedu u poslednjoj trci sezone ostvario je „nezaposleni“ Fabio Diđanantonio, koji je do samog kraja pretio Banjaji. Na kraju je Banjaja slavio, drugi je bio „Diđa“, a na podijumu se našao i Žoan Zarko. Ipak, ubrzo po završetku trke Diđanantoniju su zbog kazne dodate tri sekunde, pa je sa druge pao na četvrtu poziciju. Razlog je prekršaj pravila o pritisku u gumama.
Mark Markez, osmostruki šampion, tako je na neslavan način okončao uspešnu deceniju u Repsol Honde, tokom koje je postao jedan od najuspešnijih pojedinaca u istoriji ovog sporta. Od naredne sezone vodiće za Dukati.
Na devet krugova do kraja težak pad imao je Džek Miler, koji je u tom trenutku bio na čelnoj poziciji. Miler je imao priliku da postane prvi u istoriji Moto GP šampionata koji je došao do trijumfa na tri različita motocikla – Honda, Dukati, KTM. Na tri kruga do kraja sa staze je izleteo i Aleš Espargaro, ali je u svojoj poslednjoj trci u ovom prvenstvu ipak završio trku.
Bila je to druga titula i druga zaredom za Banjaju, 26-godišnjeg momka iz Torina, koji u najjačoj kategoriji vozi od 2019. godine. Banjaja je u Valensiji u nedelju stigao do svoje 18. titule u Moto GP karijeri. Bila je to turbulentna sezona za Banjaju, koji je imao veoma težak pad na trci za Veliku nagradu Barselone, kada mu je motocikl Breda Bindera čak i nenamerno prešao preko noge. Ipak, oporavio se zadivljujuće brzo i fantastično se vratio na stazu. Prvi put u istoriji Dukati je odbranio Moto GP titulu.
Šesti put u modernoj istoriji MotoGP šamponata odluka o šampionu odneta je u poslednjoj trci sezone. Prethodne sezone u Valensiji je Fabio Kvartararo u poslednjoj trci sezone imao šansu, doduše veoma malu, da stigne do titule, ali je “Peko” iskoristio prednost od 23 boda u susret prethodnoj trci.
Izvor: sportklub.n1info.rs
Trenutnu ponudu guma potražite na sajtu Internet prodaja guma