Za pedesetu godišnjicu ADAC je obavio veliko, jubilarno testiranje guma. Testirano je pedeset letnjih guma u najprodavanijoj dimenziji 205/55 R16 sa indeksom brzine V (do 240 km/h). Testiranje je ove godine prošireno i dodati su novi kriterijumi. To su ekološki i ekonomski kriterijumi, koji su svrstani u kategoriju ekološki balans. Testno vozilo je bilo VW Golf 8.

Prvi ADAC test obavljen je 1973. godine. Bila je to godina velikog uzbuđenja u Nemačkoj. Razlog za ovo je činjenica da su konačno iz upotebe izbačene gume sa spajkovima koje su pravile velika oštećenja na putevima.

Veliko jubilarno testiranje – ADAC testirao 50 guma za 50. godišnjicu

Kako izabrati gume pošto su ukinuti spajkovi?

Međutim, nametnulo se pitanje kako se kretati u zimskim uslovima bez spajkova? Koju vrstu guma odabrati? Odgovore na ova pitanja dali su testovi velikih razmera koje je počeo da sprovodi ADAC.  Prvi ADAC testovi rađeni su na snegu u regionu Engadin u Švajcarskoj, na klizalištu u Ženevi i na Pirelijevoj testnoj stazi tokom leta.

Nakon pedeset godina, ADAC i njihovi partneri i dalje testiraju gume. Sa razvojem tehnologije proizvodnje guma, razvijao se i način testiranja. Tako stižemo do jubileja. Sada su u savremenim uslovima testirali pedeset letnjih guma, dodajući novi kriterijum – ekološki balans. U testiranje su uključene skoro sve gume iz svih cenovnih rangova koje se mogu pronaći u Nemačkoj.

Da li su jeftine gume sa istoka jednako dobre kao i brendirani proizvodi iz Francuske? I da li je isplativo uštedeti novac kupujući jeftine gume, na uštrb bezbednosti koju mogu da pruže skuplje premijum gume?

Novi kriterijum za testiranje

ADAC testovi pružaju odgovor na ova pitanja. Koliko su se gume i vozila promenila za ovih pedeset godina, toliko su se promenila i testiranja. ADAC ostaje veran u ocenjivanju i transparentnosti predstavljanja rezulatata, ali uvodi i dopunjuje nove kriterijume za ocenjivanje. Konačna ocena je sada formirana od dve individualne ocene – kriterijum bezbednost vožnje i ekološki balans.

Uz uobičajene kriterijume ispitivanja, najbitnije ocene su i dalje bezbednost u vožnji na mokrom i suvom i ulaze u 70% ocene. Habanje, potrošnja goriva i buka prelaze u novi glavni kriterijum, ekološki balans i čine 30% ocene.

Ocene po ADAC-u izgledaju ovako –

Vrlo dobar (0,6 – 1,5)

Dobar (1,6 – 2,5)

Zadovoljavajuć (2,6 – 3,5)

Dovoljan (3,5 – 4,5)

Nezadovoljavajuć (4,5 – 5,5)

Ovde ćemo izneti ukupnu ocenu za testirane gume, koja sadrži ekološki balans i bezbednost tokom vožnje.

Vrlo izbalansirani – deset modela sa ocenom dobar (1,6 – 2,5)

Relativno skupi premijum brendovi GoodYear, Continental, Michelin i Bridgestone, nalaze se u vrhu na listi ovog jubilarnog testa. Pored njih, Nokian iz Finske, Falken iz Japana, korejski Kumho, Hankook i Nexen kompletiraju ovu grupu.

Najvišu ocenu sa najboljim balansom po zadatim kriterijumima imaju  Goodyear EfficientGrip Performance 2 Continental PremiumContact 6 koji su postavili standarde kada je u pitanju bezbednost vožnje.

Ocene iz ove grupe izgledaju ovako:

Goodyear EfficientGrip Performance 2 (2,0)

Continental PremiumContact 6 (2,0)

Michelin Primacy 4+ (2,1)

Bridgestone Turanza T005  (2,3)

Nokian Tyres Wetproof  (2,3)

Falken ZIEX ZE310 ECORUN  (2,3)

Continental UltraContact  (2,3)

Kumho Ecsta HS52  (2,4)

Hankook Ventus Prime4  (2,5)

Nexen N´Fera Primus  (2,5)

Testiranje guma

Gume sa ocenom zadovoljavajuće (2,6 – 3,5)

Dvadeset jedan model, uključujući i pojedine gume premijum kvaliteta, postigle su kao ukupnu ocenu rezultat – zadovoljavajuće. One imaju određene slabosti, ali u zavisnosti od ličnih mogućnosti potrošača, mogu biti cenovno solidna alternativa. Kao pravilo, ove manje slabosti u vožnji na mokrom dovode do smanjene bezbednosti tokom vožnje. Na suvim putevima ovo nije toliko izraženo. Ocenu je devalvirao i ekonomski balans, mahom zbog većeg habanja.

Ocene su sledeće:

Kenda Kenetica Pro KR210  (2,6)

Kleber Dynaxer HP4  (2,6)

Fulda EcoControl HP2  (2,6)

Toyo Tires Proxes Comfort  (2,6)

Debica Presto HP 2  (2,7)

Dunlop Sport BluResponse  (2,7)

Pirelli Cinturato P7 C2  (2,7)

Sava Intensa HP2  (2,7)

Semperit SPEED-LIFE 3  (2,7)

Firestone Roadhawk (2,8)

BF Goodrich Advantage  (2,9)

GT Radial FE2  (2,9)

ESA+TECAR SPIRIT PRO  (3,1)

Barum Bravuris 5HM  (3,1)

Viking Protech Newgen  (3,1)

Norauto Prevensys 4  (3,1)

Apollo Alnac 4G  (3,2)

General Tire Altimax One S  (3,2)

Giti GitiSynergy H2  (3,2)

Petlas Imperium PT515  (3,3)

Uniroyal RainSport 5  (3,3)

Premijum guma može da ima manju ocenu na testiranju od guma iz niže kategorije po kvalitetu. Na primer, Apollo Alnac, koji ima ocenu zadovoljavajuć, dobio je ocenu 3,5 za ostvarenu kilometražu, jer može da pređe do 30.000 km i da im preostane dubina šare 1,6 mm. Za poređenje, Michelin e Primacy, čija je ukupna ocena dovoljan, ali ima mali otpor kotrljanja, može da pređe 72.000 km i da im preostane ista dubina šare.

Ocena dovoljan – nedostaje im balans (3,5 – 4,5)

Testiranje buke

Michelin ePrimacy sa ocenom dovoljan, dokazuje da se zadati različiti kriterijumi ne mogu uvek pomiriti i dati realan srednji rezultat. Ovaj dezen koji se preporučuje i za obična i za električna vozila, blista kada je u pitanju ekološki balans. Ima ubedljive performanse kada su u pitanju habanje i efikasnost. Međutim, ponaša se neadekvatno na mokroj podlozi. Pri brzini od 80 km/h zaustavlja se nakon 43,7 metara, dok se Conti PremiumContact 6 zaustavlja pri istoj brzini nakon 34,4 metara. Razlika je drastična.

Ocene za ovu grupu su sedeće:

Hifly HF 201  (3,6)

Cooper ZEON CS8  (3,6)

Westlake Z-107   (3,7)

Minerva F 209  (3,7)

King Meiler Sport1  (3,8)

Tomket Sport   (3,8)

Michelin e Primacy  (3,9)

Laufenn S Fit EQ+  (3,9)

Delinte DH 2  (4,0)

Zeetex ZT 1000  (4,1)

Avon ZV7   (4,1)

Radar RPX 800   (4,1)

Gume koje su se pokazale kao nezadovoljavajuće (4,5 – 5,5)

Sedam robnih marki nije zadovoljilo traženu srednju vrednost. One su pale na ispitu zbog vrlo loših karakteristika na mokroj podlozi, čak i ako su pokazale dobre osobine po drugim kriterijumima. Najbolji primer je DoubleCoin DC99 iz Kine koji je izuzetno izdržljiva guma. Sa njom je moguće preći čak i do 65.000 km. Međutim prilikom kočenja na mokrom, pri brzini od 80 km/h, zaustavlja se tek nakon 59,3 m.

Za poređenje, na mestu gde je testno vozilo sa gumama Continental PremiumContact 6 već stalo, vozilo sa gumama DoubleCoin DC99 nastavlja da se kreće. Na tom mestu vozilo se kreće brzinom od 52 km/h. Nesreće pri takvim brzinama mogu imati dramatične posledice. Dobro je zapitati se da li je ova robna marka prihvatljiva kada je u pitanju bezbednost, uprkos izdržljivosti i dugotrajnosti.

Ocene za ovu grupu su sledeće:

Rotalla RH 01  (4,7)

Berlin Tires Summer UHP 1 G2   (5,3)

Lassa Driveways  (5,3)

Evergreen EH 226  (5,4)

Riken Road Performance   (5,4)

DoubleCoin DC99  (5,5)

Premiorri Solazo   (5,5)

Ovde smo izneli samo osnovne ocene sa ADAC-ovog jubilarnog testiranja, koje vam mogu biti od pomoći prilikom kupovine guma.

Da li gledate testove guma pre kupovine?
Koji su kriterijumi kojima se rukovodite kada je izbor guma u pitanju?
Pište nam o tome u komentarima.

Povezani članak ADAC – simbol za sigurnu i efikasnu vožnju.

Aktuelnu ponudu guma potražite na našem sajtu Internet prodaja guma.



0 komentara

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?